.... forhindrer Libre Office i starte. Jeg har en acer laptop m w7 som jeg har reinstalleret, downloaded på skift 3.4 og 3.5.1, installeret og afinstalleret på skift men hver eneste gang får jeg fejlmeddelelsen: C:\Program Files (x86)\LibreOffice3.4\swriter.exe Programmet kunne ikke starte, fordi side om side.konfigurationen er forkert. Jeg har forsøgt installation med og uden antivirus og firewall. Jeg har brugt Open Office og Libre Office i flere år uden problemer. Men nu kan jeg ikke bruge det overhovedet! Skal jeg bare skifte til MS Office?
Peter
Fjern profilen (hele mappen) fra din installation. Den findes under C:\Users\<ditnavn>\AppData\Roaming\LibreOffice. hvis der er andre profiler som OpenOffice.org - fjern også disse. Når du nu starter LibreOffice 3.5.1 dannes profilen igen - du skal muligvis genstarte 2 gange. Du mister godt nok dine personlige indstillinger, til gengæld skulle det kunne køre.
Profilen dannes ved første installation, men fjernes ikke ved afinstallering. Hvis den findes ved en ny installation bliver den genbrugt - og det er også en fordel at du beholder dine personlige indstillinger, men er også mulighed for konflikter med nye versioner.
Tak for hjælpen, jeg er på lidt dybt vand hér
Nej, der står ikke windows log. Hér er hele meddelelsen:
"C:\Program Files (x86)\program\swriter.exe
Programmet kunne ikke starte, fordi side om side-konfigurationen er forkert. Du kan finde flere oplysninger i programmets hændelseslogfil eller ved at bruge kommandolinjeværktøjet sxstrace.exe."
Sidst nævnte virker heller ikke; det "flasher" et splitsekund for så at forsvinde eller stoppe. Damn, I´m stucked.
Da jeg skrev: jeg re-installeret var det en clean-install af windows 7, jeg lavede.
Prøv at starte LibreOffice.
I Windows Startmenus søgefelt skriver du Logbog. Klik på programmet 'Logbog'. Find en hændelse i loggen (muligvis under Windows-logger -> Program) med samme tidspunkt du forsøgte at starte LibreOffice. Dobbeltklik på hændelsen og kopier indholdet. Indsæt indholdet her i forummet. Så kan det være vi kan udlede noget deraf.
Har du kørt Windows Update for at se om der er opdateringer?
Hvis der ikke er det, så gå til denne side og hent programmet 'Microsoft Visual C++ 2008 Redistributable Package (x86)'. Afslut alle programmer. Installer programmet. Genstart din computer. Kør Windows Update for at se, om der er opdateringer til den netop installerede fil.
Det kan være du mangler flere ting på din computer. Så hvis du ikke kan starte LibreOffice, kig i loggen igen og se hvad der står i den nye hændelse.
Men jeg måtte gå den "tunge" vej over endnu en re-installation af w7 plus uendelige opdateringer, og jeg var (denne gang) opmærksom på, at ALLE opdateringer blev installeret.
P....-besværligt men nu virker det! Tak for hjælpen hér på siden. Uden den var jeg blevet overløber (=MS word bruger )