Jeg har skrevet en makrofunktion til Calc som kan interpolere mellem søjler i en matrix. Den er udviklet og testet i OOo v.3.2 og fungerer fint.
Jeg opdaterede så til OOo v.3.3 og LibreOffice v3.3. Herefter fungererede det ikke mere.
Det er en lille smule kompliceret, men her er en beskrivelse:
Beskrivelse af matrix:
Matrixen består en række med søjlenavne (numeriske), Venstre søjle med rækkenavne (også numeriske) samt dataværdierne imellem hvilke, der skal interpoleres.
Disse starter i 2. række og 2. søjle.
Matrixen er speciel derved, at:
- der kun står noget i hver anden række
- de øverste rækker er blanke.
Funktionen interpolerer fint i denne matrix, hvis den står i samme fil som matrix'en, såvel i OOo v3.3 som i LibreOffice v3.3.
Funktionen fejler, hvis den står i en anden fil end matrix'en og derved skal referere til en anden fil. Fejlene kan beskrives som følger:
LibreOffice: Fejler med fejl 504, når der refereres til en anden fil.
OpenOffice: Virker hvis der ingen blanke rækker er i matrix'en
Fejler ved interpolation i nederste række, hvis der er én blank række øverst i matrix'en.
Fejler ved interpolation i de 2 nederste rækker, hvis der er to blanke rækker øverst i matrix'en.
LibreOffice v3.2 har ikke været testet.
Jeg testfiler med data og makrokode, hvormed fejlen kan reproduceres. Hvor kan man sende disse filer hen. Så vidt jeg kan se, kan man ikke vedhæfte dem her.
Er der et sted, hvor man officielt kan rapportere fejl.
Endelig: Hvor kan man downloade OpenOffice v3.2 til Windows. Jeg vil gerne gå tilbage til denne version indtil fejlen er rettet, da jeg ikke kan udføre de analyser, jeg skal lave med funktionen.
Fejl ved makroafvikling i OpenOffice v3.3 og LibreOffice v3.
Moderator: Lodahl