Jeg vil gerne lave et tekstdokument i A5 (højformat), der skal ende med at kunne foldes sammen til et hæfte.
Udgangspunktet er vel at printe ud på begge sider, og printe to sider ud på én A4-side (i tværformat). Problemstillingen er blot sorteringen af disse sider.
Hvis jeg kun skulle lave fire A5-sider (der altså ender med at blive trykt på én A4-side), ville jeg nok blot manuelt vælge A4 i tværformat, og så lave to spalter. Mine to A4-sider (med to spalter på hver side) skulle så rumme:
Side 1 (for), spalte 1: Side 4
Side 1 (for), spalte 2: Side 1
Side 1 (bag), spalte 1: Side 2
Side 1 (bag), spalte 2: Side 3
Når der ikke skal laves mere, kan jeg godt administrere det. Men i mit aktuelle tilfælde skal jeg lave en god del sider med fortløbende tekst, så her nytter det ikke noget bare at klipkopiere sider ind i bestemte afsnit. Hvis vi forestiller os, at jeg har 12 A5-sider, skulle outputtet (print eller PDF) gerne være noget i stil med en række A4-sider i tværformat, der rummer følgende seks dokument-sider:
Printet side 1 (for): 12, 1
Printet side 1 (bag): 2, 11
Printet side 2 (for): 10, 3
Printet side 2 (bag): 4, 9
Printet side 3 (for): 8, 5
Printet side 3 (bag): 6, 7
Denne proces vil jeg meget gerne have at OOo selv ordner, om muligt

Jeg kan se nogle layout-options i forbindelse med mirrored page layout, men det virker heller ikke som det, jeg har brug for.
Er der noget, jeg har overset, eller mangler muligheden ganske enkelt? Eller er det snarere en hovedpine for min printer (og som en del af print-options)?