Roder lidt med noget tid og tid gange kroner men kan ikke

Brugerhjælp og support til regneark i LibreOffice Calc

Moderator: Lodahl

Post Reply
OZ3TL

Roder lidt med noget tid og tid gange kroner men kan ikke

Post by OZ3TL »

Har 2 ?

Jeg roder med noget tid gange kroner men kan ikke lige finde de rigtige måder at løse det på så får nogle helt forkerte tal ud af mine udregninger kan være jeg skal have andre formateringer ind håber på der er en som lige kan hjælpe mig gennem nåleøjet,

Jeg har en mødetid og en gå tid de er nemme nok og trække fra hinanden så komme problemet for skal så have dag 1 lagt sammen med dag 2 osv for at se det samlede timetal men når den rammer 24 timer ja så "nulstiller" den sig jo nærmest :D den skulle fortsætte med og lægge til kan ske at TT:MM ikke er den rigtige formatering

så kommer problem 2 jeg tager resultatet af gå tid - mødetid og ganger med xantal kroner det er heeeeeeelt forkert for 5 * 112 giver langt mere end 23,40 og ved ikke lige hvad jeg gør forkert

Håber på noget hjælp
M.V.H.
OZ3TL / TLV

P.S. Kan også kontaktes via skype på oz3tl.
Bruger af OOo siden 1.1.2 på Windows og 2.1 i linux.
OZ3TL

Post by OZ3TL »

Har været så heldig at jeg har fundet løsningen på det med timer * kroner så nu er det løst så mangler jeg bare den med og skal fortsætte med og tælle timer efter de 24 timer har prøvet med DD:TT:MM TTT:MM TTTT:MM men ingen af disse virker
M.V.H.
OZ3TL / TLV

Jens S

Post by Jens S »

Du skal bruge denne formatering:
[TT]:MM
når det drejer sig om fortløbende timer.
Hvis du vil gange en timeværdi 37:45 med en timepris, skal du huske først at gange med 24 for at få ændret 37:45 til et decimaltal 37,75
Timer beregnes nemlig som 1/24 af 1 døgn (=0,0416 ) og vises som 1:00, og når du ganger med 1:00 er det den bagvedliggende værdi 0,0416 der anvendes.
OZ3TL

Post by OZ3TL »

Tak Jens det var lige det der manglede [] det virkede den anden del havde jeg fundet ud af men takker for hjælpen
M.V.H.
OZ3TL / TLV

Post Reply