Når jeg forsøger at starte en af mine egne makroer i Calc, får jeg en fejlmelding, som siger følgende:
"OpenOffice requires a Java runtime environment (JRE) to perform this task. The selected JRE is defective. Please select another version or install a new JRE and select it under Tools - Options - OpenOffice.org - Java"
Problemet er opstået efter, at jeg har installeret den nye version 7 af Java.
Når jeg så går ind i på det anviste sted, så står der ganske rigtigt ikke nogen installeret Java-udgave, så jeg trykker på Add og går ind i Programmer - Java - jre7 - bin, hvor java-filerne ligger, men OpenOffice kan tilsyneladende ikke se dem. Ligegyldigt hvor markøren står, når jeg trykker på OK, så kommer fejlmeldingen: "The folder you selected does not contain af Java runtime environment. Please select a different folder".
Er OpenOffice ikke kompatibel med den nye Java-udgave, eller er der andre forklaringer på dette? Det undrer mig specielt fordi makroerne faktisk fungerer på trods af hvad Calc siger. Vi skal bare igennem en fejlmelding og ca. 20 sekunders ventetid først.
OpenOffice og Java 7
Moderator: Lodahl