It-leverandører letter det offentliges vej til open source

Danske og internationale nyheder, der relaterer sig til LibreOffice eller den åbne standard OpenDocument Format (ODF).

Moderators: Lodahl, Nyhedsbot

Post Reply
Nyhedsbot

It-leverandører letter det offentliges vej til open source

Post by Nyhedsbot »

Miljøministeriet overvejer at skifte til gratis kontorprogrammer som Open Office - og overgangen er lettet ved at leverandørerne af et nyt sags- og dokumentsystem sikrer gnidningsfri integration med netop Open Office.

Læs mere...

Kilde: Ingeniøren
Nyheder døgnet rundt
Kaaredyret

Re:It-leverandører letter det offentliges vej til open sourc

Post by Kaaredyret »

Miljøministeriet forventer en afgørelse til januar. Det nuværende Windows 97 vil nemlig ikke kunne arbejde sammen med det nye elektroniske system.
Suk, Windows 97? Kan man end ikke regne med at Ingeniøren kender forskel? Nu mangler man bare at de som så mange andre skriver om tekstbehandlingsprogrammet World Perfect... en sød titel, men forkert!

Hmm, de citerer Berlingske Tidende... ikke jordens bedste formidlere af IT nyt.

:wink:

Jeg har lige fundet en artikel om det i et blad der hedder Digital Forvaltning, der hmm vist er hmm udgivet af HP... og jeg der er uddannet i at være kildekritisk... anyway, de citerer Henrik Studsgaard fra ministeriets Center for Koncernforvaltning for, at de forventer at have OOo implementeret i løbet af nogle måneder og at "når andre har set at det lykkes for os, så følger de efter".

OOo blev også valgt fordi de arbejder efter åbne standarder, og de mener at de kan spare penge. Deres gæt på besparelse hemmeligholder jeg dog, jeg kender lidt til den slags og økonomi, og gæt er lige præcis gæt. De holder ALDRIG vand. Men de diskuteres som fakta alle vegne, ligesom udfaldet af kommunalreformen som alle er positive over for inden den er en realitet om to fucking år... Lad os nu bare håbe på at Miljøministeriets test går smertefrit.
Søren Thing Pedersen

Post by Søren Thing Pedersen »

Kaaredyret wrote:Jeg har lige fundet en artikel om det i et blad der hedder Digital Forvaltning, der hmm vist er hmm udgivet af HP...
Link: http://www.hp.dk/offentlig/Miljoministeriet2.html
Ejnar

Besparelser

Post by Ejnar »

OOo blev også valgt fordi de arbejder efter åbne standarder, og de mener at de kan spare penge. Deres gæt på besparelse hemmeligholder jeg dog, jeg kender lidt til den slags og økonomi, og gæt er lige præcis gæt. De holder ALDRIG vand.
Jeg hørte ellers i onsdags fra "hestens mule" (Jens Kjellerup), at Psykiatrien i Århus Amt har sparet 4,7 mio. gode danske kr. ved at skifte fra WordPerfect til OOo i stedet for at skifte til M$-O.
Vh
Ejnar
Kaaredyret

Post by Kaaredyret »

Det har de ganske sikkert også; min pointe er at skal man have et tal, så skal det være et faktum, ikke et 'før vi går i gang gætter vi på at' tal.
Post Reply