Hej
Jeg sider med et lille projekt for et lille firma der udlejer diverse ting.
det jeg skal bruge er en registrering af hvem der lejer hvad? hvornår det er udleveret? hvornår det er indlevert? hvor mange gange de er indlevert det sidste år og ½ år samt udskrive et stam kort med for og bagside individuelt.
Håber at der er en der kan hjælpe mig igang.
Klaus
hjælp til opsætning af database
Moderator: Lodahl
Hej
Du bør nok starte med at gå på biblioteket og låne noget læsestof om relationsdatabaser. Du finder sikkert kun MS Access bøger, men det kan du også bruge. Der er også manualer på nettet, men kun på engelsk.
Find ud af hvilke tabeller du skal bruge og hvilke felter de skal indeholde. Lær at lave forespørgsler, formularer og rapporter. Lær lidt SQL. Dukker der så problemer op, kan du spørge igen.
mvh
Jens
Du bør nok starte med at gå på biblioteket og låne noget læsestof om relationsdatabaser. Du finder sikkert kun MS Access bøger, men det kan du også bruge. Der er også manualer på nettet, men kun på engelsk.
Find ud af hvilke tabeller du skal bruge og hvilke felter de skal indeholde. Lær at lave forespørgsler, formularer og rapporter. Lær lidt SQL. Dukker der så problemer op, kan du spørge igen.
mvh
Jens