Indsæt sidetal - men ikke på første side
-
Indsæt sidetal - men ikke på første side
Hvordan undgår man, at der er sidetal på første side i et Writerdokument?
På forhånd tak
Thomas
På forhånd tak
Thomas
Du benytter forskellige side-typografier.
Men spørgsmålet er også, om den første side skal medregnes i sidetallet?
På din første side sætter du sidetypografien til f.eks. "Første side". Så placerer du markøren der hvor du vil have indsat sideskift og fra menuen "Indsæt" vælger du "Manuelt skift...".
Her vælger du "Sideskift" og som typografi kan du vælge "Standard" og sætter flueben i "Modificere sidetal...". Det sidste bevirker, at den næste side starter som nr. 1.
På din første side sætter du sidetypografien til f.eks. "Første side". Så placerer du markøren der hvor du vil have indsat sideskift og fra menuen "Indsæt" vælger du "Manuelt skift...".
Her vælger du "Sideskift" og som typografi kan du vælge "Standard" og sætter flueben i "Modificere sidetal...". Det sidste bevirker, at den næste side starter som nr. 1.
OOo 3.1 kører fint på Vista Home Premium.
-
Hej,SME wrote:Du benytter forskellige side-typografier.
det er jo et glimrende og logisk svar. Den anden side af dette:
- Hvordan håndterer jeg total antal sider?
- Jeg har typisk en forside og en indholdfortegnelse uden sidetal, og starter så med side 1 på den fysiske 3. side.
- Det betyder, at hvis jeg har samlet 5 sider, så er sidste side mærket som 3 ud af 5. Jeg vil jo gerne have 3 af 3...
Hvordan skal det gøres?
/PFT - Claus
-
Pagination
For your information: Siden jeg oprettede denne tråd er jeg faldet over en extension, der hedder Pagination. Den er guld værd, da den gør det en leg at indsætte sidetal.
Den kan findes her: http://extensions.services.openoffice.o ... pagination
-
Re: Pagination
Har hentet Pagination, men kan ikke se hvordan man bruger den. Alt ser ud som før, synes jeg. Nogen tips?Thomas Hansen wrote:For your information: Siden jeg oprettede denne tråd er jeg faldet over en extension, der hedder Pagination. Den er guld værd, da den gør det en leg at indsætte sidetal.
Indsæt bogmærke sidst i dokumentet. Istedenfor at indsætte felt for sideantal, indsættes krydshenvisning til bogmærkets side.clausbc wrote:Den anden side af dette:
- Hvordan håndterer jeg total antal sider?
- Jeg har typisk en forside og en indholdfortegnelse uden sidetal, og starter så med side 1 på den fysiske 3. side.
- Det betyder, at hvis jeg har samlet 5 sider, så er sidste side mærket som 3 ud af 5. Jeg vil jo gerne have 3 af 3...
Hvordan skal det gøres?
Nulstille sideantal
Der findes en beskrivelse af hvordan man kan nulstille sideantal her (på engelsk):keme wrote:Indsæt bogmærke sidst i dokumentet. Istedenfor at indsætte felt for sideantal, indsættes krydshenvisning til bogmærkets side.
Replace total pages number by section pages number
http://user.services.openoffice.org/en/ ... =71&t=1221
Kurt J
Kære OpenOffice- hjælper SME.
Jeg har vejledningen "Indsæt sidetal - men ikke på første side".
Jeg har fulgt anvisningen "På din første side sætter du...".
For en sikkerheds skyld: Hvad menes med "første side"? Er det bogens første side eller den første side, der skal påsættes nummer?
Det virker frem til "Modificer sidetal". Jeg kan ikke markere den. Hvorfor ikke?
Et andet spørgsmål:
Jeg har installeret "Pagination". Kan jeg lave operationen uden den og hvordan?
Hilsen og på forhånd tak
Thorkild
Jeg har vejledningen "Indsæt sidetal - men ikke på første side".
Jeg har fulgt anvisningen "På din første side sætter du...".
For en sikkerheds skyld: Hvad menes med "første side"? Er det bogens første side eller den første side, der skal påsættes nummer?
Det virker frem til "Modificer sidetal". Jeg kan ikke markere den. Hvorfor ikke?
Et andet spørgsmål:
Jeg har installeret "Pagination". Kan jeg lave operationen uden den og hvordan?
Hilsen og på forhånd tak
Thorkild
Kære SME.
Jeg skrev til til dig i går. Her er et supplerende spørgsmål.
Jeg har et dok. med 92 sider (en bog) og skal begynde paginering på side 9.
Du skriver i din vejledning: "På din første side sætter du sidetypografien til f.eks. "Første side"".
Er det bogens første side, eller er det den side, hvor nummereringen skal begynde (side 9)?
Hvad er det at "sætte" en sidetypografi på en side?
Med venlig hilsen og på forhånd tak
Thorkild Nielsen
Du skriver i din vejledning: "På din første side sætter du sidetypografien til f.eks. "Første side"".
Er det bogens første side, eller er det den side, hvor nummereringen skal begynde (side 9)?
Thorkild Nielsen
Kære SME.
Thorkild Nielsen
Thorkild Nielsen
-
Har tidligere fulgt instruktionen i denne tråd med held, men under redigering af dokumentet forsvandt mine sidetal pludselig. Hmmm.SME wrote:Du benytter forskellige side-typografier.
Nu bøvler jeg med at få dem tilbage. Har ændret typografien til Første side på forside og indholdsfortegnelse, men kan ikke vælge Sideskift under punktet Manuelt skift. Det er kun Linjeskift og Spalteskift, der er mulige valg, Sideskift er ikke "aktiveret". What to do?