Jeg har netop skippet OpenOffice til fordel for LibreOffice og nu opdager jeg så, at det tilsyneladende ikke kan lade sig gøre at importere et *.txt dokument til et regneark i LibreOffice.
Det er enkelt at gøre i OpenOffice.
Skal jeg installere OpenOffice igen for at løse problemet?
(Fra Excel kan jeg importere et tekstdokumentet, men det er lidt besværligt)
Import fra *.txt fil
Moderator: Lodahl
-
Import fra *.txt fil
Med venlig hilsen
Louis
Louis
Jeg mener nu ikke der er forskel på de 2 versioner her. Hvis du har åbnet Calc, skal du vælge Menu: Fil - Åbn og så ændre fil-filter fra Alle filer (*.*) til Tekst CSV (*.csv, *.txt). Du kan også benytte Menu: Indsæt - Ark fra fil... og så vælge din tekstfil. Åbner du fra stifinder, skal du højreklikke på filen og vælge Åbn med .. og her vælge Calc.
mvh
Jens
mvh
Jens
-
-
Den skal være der.Normann Louis Olsen wrote: Mit problem skyldes måske at LibreOffice ikke optræder som en valgmulighed. Det må jeg se at få rettet.
Jeg har rettet et lignende problem ved at afinstallere LibreOffice, og derefter installere igen. Du skal vælge brugerdefineret installation (ikke typisk) og her huske at vælge stifinder tilføjelse (jeg er ikke sikker at det var det der hjalp, men det kan ikke skade), desuden skal du vælge alle mso-filer associeres med LibreOffice.
mvh
Jens
-