Lige nu står de tre beløb for biludgifterne sprædt så de st for hver måned.
Jeg vil gerne have kategorierne samlet så biludgifterne står samlet - så man kan se udviklingen for hver kategori.
Du skulle tage og se lidt nærmere på datapilot. Den kan effektiv opdele dine udgifter og indtægter månedsvis. Hvis du har dato i kolonne A, kategori i kolonne B og beløb i kolonne C (ikke saldo), og du har en tabeloverskrift i række 1, markerer du disse 3 kolonne (hele kolonnerne), vælg Data - datapilot - start. Så trækker du dato-knappen hen på kolonnefelter, kategoriknappen hen på rækkefelter og beløbsknappen hen på datafelter (sum af beløb). Tryk Ok og der bliver oprettet en tabel. Marker en af dato-felterne i tabellen og tryk F12 (gruppering) og accepter som foreslået pr. måned. Læg mærke til at datapilot-tabellen ikke opdateres automatisk, men højreklik på den og vælg opdater.
Hvis du vil bruge formler til at summere dine udgifter, kan du bruge SUMPRODUKT
=SUMPRODUKT(MÅNED(A2:A100)=4; B2:B00="Bil";C2:C100)
for at få biludgifter i april måned.