Problem med printning og stavekontrol

Skriv et indlæg her, hvis du tror du har fundet en fejl i LibreOffice, eller hvis du har forslag til rettelser i den danske oversættelse.

Moderator: Lodahl

Post Reply
AndersT

Problem med printning og stavekontrol

Post by AndersT »

Hejsa. Jeg har et alvorligt problem med Open Office.

1.
Min stavekontrol fungerer bare ikke. Jeg har prøvet at slå den fra og til 100 gange, men selv om Open Office siger at stavekontrollen er slået til, så er der bare ingen stavekontrol. Surt.

2.
Jeg har på det seneste haft et alvorligt problem med at printe. Hver gang jeg trykker på "Print" knappen, så står programmet stille, og efter et par sekunder svarer programmet ikke og lukker ned. Dette sker hver eneste gang jeg forsøger og printe, og det bliver ved, igen og igen. Jeg har endda lige downloadet den nyeste version af Open Office, men problemet er der stadigvæk.

Hvis der er nogen der ved hvordan man fixer dette problem, så skriv endelig :)

Venlig Hilsen AndersT
Jens S

Post by Jens S »

Hej

Når OpenOffice uforklarlig går ned anbefales det at resætte profilen, se
http://www.oooforum.dk/viewtopic.php?t= ... ght=profil

Kontroller at du har en printer sat som standard, for så skal tiptekst når du peger på printerikon være 'Udskriv direkte til (Printernavn)

Se under Funktioner - Udvidelsesadministration at du har 'Ordbøger for dansk stavekontrol og orddeling' installeret. Se om afsnitstypografien Standard er sat til dansk (der skal også stå 'Dansk' i den 3. kolonne i statuslinjen). Når ikon med ABC og rød bølgelinje er trykket ind, er aut. stavekontrol aktiveret.

Start med resætte profilen, måske hjælper det med begge dine problemer.

mvh
Jens
Post Reply