Husholdingsregnskab

Brugerhjælp og support til regneark i LibreOffice Calc

Moderator: Lodahl

Post Reply
Bjarne S

Husholdingsregnskab

Post by Bjarne S »

Hej,

Jeg er absolut novice og er først lige kommet i gang med at opdage hvor genialt et stykke værktøj et regneark er.

Jeg har lavet et omhyggeligt budget for at få lidt mere overblik over min økonomi samt et "Realiseret budget" hvor de faktiske månedlige ind- og udgifter føres ind.

Nu ønske jeg at lave et minutiøst husholdningsregnskab hvor samtlige udgifter bogføres månedsvist.

Hvorledes får jeg regnearket til automatisk at lægge et nyt tal til cellens eksisterende indhold?
F.eks i rækken sødmælk for marts måned står der allerede 30 kr - det virker lidt omsonst at jeg manuelt skal lægge 20 kr til de eksisterende 30 kr i cellen når jeg sidder og bogfører dagens kvittering fra Netto.

På forhånd tak.
Bjarne
Jens S

Re: Husholdingsregnskab

Post by Jens S »

Bjarne S wrote: Hvorledes får jeg regnearket til automatisk at lægge et nyt tal til cellens eksisterende indhold?
F.eks i rækken sødmælk for marts måned står der allerede 30 kr - det virker lidt omsonst at jeg manuelt skal lægge 20 kr til de eksisterende 30 kr i cellen når jeg sidder og bogfører dagens kvittering fra Netto.
Hej
Hvis du f.eks. i række 3 har sødmælk, så skriver du teksten Sødmælk i A3. I B3 skriver du formlen: =SUM(C3:Z3), så vil alt du tilføjer i række 3, blive opsummeret i celle B3. Alle øvrige sumformler også i kolonne B, det er ikke nødvendig at formlen står i slutning af rækken/kolonnen.

mvh
Jens
Post Reply