Hej
Jeg sidder med flere store kapiteler, som jeg har gemt hver for sig. Så derfor vil jeg gerne ændre nummeringen på dispositionen, så de ikke alle starter med kapitel 1.
Derfor markerer jeg alt teksten, og går ind under funktioner, og vælger dispositionsnummerering. Her ændrer jeg tallet, under begynd med.
Det ændrer også på dispositionsnummeringen, undtagen et sted, og det er selve den første nummering af kapitelet.
Således at der nu står:
1.overskrift 1
2.1 overskrift 2
2.1.1 overskrift 3
Jeg vil jo gerne have ændret det første tal under overskrift 1. Jeg mente, at det skyldes, at tallet ikke kunne markeres, hvorfor jeg tilføjede en ekstra linie foran med standard tekst, og forsøgte igen, men det ændrede så mænd ikke noget.
Har du oplevet samme problem, eller er der nogen, som har nogle gode råd?
Mvh. Panda
ændring af dispositionsnummeringen
-
Re:ændring af dispositionsnummeringen
Er du SIKKER på, at der i boksen dispositionsnummerering ud for niveau 1 står:
Niveau: 1
Afsnitstypografi: Overskrift 1
Nummer: 1,2,3...

Der er noget der tyder på at Overskrift 2 og 3 er kædet sammen, og at Overskrift 1 adskiller sig inden i dispositionsnummereringen... altså at der i Afsnitstypografi er angivet en anden slags typografi end i Overskrift 2 og 3.
Din markering af tekst spiller ikke ind. Det er overordnede regler du indstiller i dispositionsnummereringen, regler der kædes sammen med typografierne du benytter.
Niveau: 1
Afsnitstypografi: Overskrift 1
Nummer: 1,2,3...

Der er noget der tyder på at Overskrift 2 og 3 er kædet sammen, og at Overskrift 1 adskiller sig inden i dispositionsnummereringen... altså at der i Afsnitstypografi er angivet en anden slags typografi end i Overskrift 2 og 3.
Din markering af tekst spiller ikke ind. Det er overordnede regler du indstiller i dispositionsnummereringen, regler der kædes sammen med typografierne du benytter.
Tak for svar
Jeg kan kun svare ja, på dine første 3 spørgsmål. Så jeg kan ikke finde noget forkert her.
Det eneste jeg har kunnet finde ud af, for at afhjælpe problemet, er at slette overskrift 1 (som er markeret fra højre til venstre) - 3 gange (3xDel), først sletter selve teksten, så tallet (1.) og sidst ændrer tallet sig til 2.
Problemet i denne sammenhæng er, at punktet forsvinder, så der nu står:
2 overskrift1
i stedet for
2.overskrift1
Øh, hvordan genskaber jeg punktet?
Mvh. Panda
Jeg kan kun svare ja, på dine første 3 spørgsmål. Så jeg kan ikke finde noget forkert her.
Det eneste jeg har kunnet finde ud af, for at afhjælpe problemet, er at slette overskrift 1 (som er markeret fra højre til venstre) - 3 gange (3xDel), først sletter selve teksten, så tallet (1.) og sidst ændrer tallet sig til 2.
Problemet i denne sammenhæng er, at punktet forsvinder, så der nu står:
2 overskrift1
i stedet for
2.overskrift1
Øh, hvordan genskaber jeg punktet?
Mvh. Panda
-
Hej Panda
Punktet? Punktummet? Det er et skilletegn man selv angiver skal stå efter nummeret i feltet 'efter', lige under teksten 'skilletegn' præcis samme sted i dialogboksen som jeg bad dig kontrollere dine indstillinger for dispositionsnummereringen.
Hvis du indtaster punktum og et mellemrum i feltet, så tror jeg i øvrigt at du får den pæneste indholdsfortegnelse...
Punktet? Punktummet? Det er et skilletegn man selv angiver skal stå efter nummeret i feltet 'efter', lige under teksten 'skilletegn' præcis samme sted i dialogboksen som jeg bad dig kontrollere dine indstillinger for dispositionsnummereringen.
Hvis du indtaster punktum og et mellemrum i feltet, så tror jeg i øvrigt at du får den pæneste indholdsfortegnelse...