Jeg har lavet en anetavle med billeder til mit barnebarn. Efter råd fra en bruger her i forum'et har jeg lavet det i openoffice draw, og det vil sige, at de enkelte sider er lavet som "Dias", og der er 39 dias ialt. Inden jeg nu skriver det ud til mit barnebarn vil jeg gerne have sidenumnre på dias'erne, men har ikke kunnet finde ud af, hvordan man får det i stand.
Jeg har selvfølgelig slået op i "hjælp" og fået mange forslag dèr, men ingen som svarer til "Draw"'s menusystem.
For eksempel foreslår "hjælp" at jeg fra menuen VIS kan vælge SIDEHOVED OG SIDEFOD, men de pågældende valg findes ikke i VIS-menuen. Jeg kan faktisk overhovedet ikke se ordene "sidehoved" og "Sidefod" noget sted i menusystemet !
Der står også, hvordan man ved at redigere "Diasmasteren" kan få baggrundstekst og lignende til at komme frem på alle de dias, der er baseret på denne master. Men jeg har ikke kunnet finde nogen måde at få et variabelt sidetal ind på en master, og hvis jeg skriver fast tekst i masteren kan denne tekst kun ses i den første Dias og ikke de 38 efterfølgende.
Efter at jeg nu har revet mig i håret en god times tid, sender jeg her et bønskrift til jer i forum'et: er der nogen der ved, hvordan man gør ?
Mange hilsner
Morten
Hvordan lave sidefod i DRAW !
Kig på "master side"
Hej!
Prøv at klikke på "Vis" og "Master" - du kan nu lave en side, som vil være master for de sider, der efterfølgende oprettes!
På mastersiden laver du den tekst m.m., du gerne vil have på alle sider. Bemærk muligheden for at indsætte felter ("Indsæt" - "Felter") - herunder bl.a. sidetal og sideantal.
Når du er tilfreds med din master, vælger du "Luk mastervisning" - og så er du klar! Når en ny side oprettes, har du dine elementer med fra mastersiden!

Prøv at klikke på "Vis" og "Master" - du kan nu lave en side, som vil være master for de sider, der efterfølgende oprettes!
På mastersiden laver du den tekst m.m., du gerne vil have på alle sider. Bemærk muligheden for at indsætte felter ("Indsæt" - "Felter") - herunder bl.a. sidetal og sideantal.
Når du er tilfreds med din master, vælger du "Luk mastervisning" - og så er du klar! Når en ny side oprettes, har du dine elementer med fra mastersiden!