Skrive tal hvor jeg vil?

Brugerhjælp og support til regneark i LibreOffice Calc

Moderator: Lodahl

Post Reply
donolesen

Skrive tal hvor jeg vil?

Post by donolesen »

Hej - Jeg har oprettet et calc. dokument, hvor jeg har lavet en del celler i størrelsen 0,6 x 0,6

Fra venstre mod højre har jeg udfyldt 36 celler med henholdvis J for januar F for februar osv. 36 måneder giver 3 år hvilket jeg gerne vil vise ved at skrive 2001, 2002 og 2003 cirka i rækken over hver af de 12 måneder.

Jeg kan godt skrive tallet 20 i en celle men ikke tallet 2001. Hvis det er fordi cellen er for smal forstår jeg det ikke fordi jeg i andre dokumenter kan skrive tekst som blot fortsætter ind i de andre celler mod højre.

Det vil også være acceptabelt hvis jeg skrev tallet 20 i den ene celle og tallet 01 i den anden, men der sletter calc automatisk tallet 0 - Kan jeg angive et format under Formater der gør at tallet 0 ikke bliver slettet eller er der en endnu bedre løsning for hele mit problem?

MVH Per
PKO

Post by PKO »

Hej,

Du kan eventuelt formatere hele rækken til at indeholde tekst.

Udover dette kan du jo forene de 12 celler til en celle. Hvis du centrerer teksten, skulle du gerne have året midterstillet over de 12 måneder.

Hvis du eventuelt manuelt vil markere, at det er tekst, starter du med et '.

eks. '01.
Carsten P K

Post by Carsten P K »

Hej Per!
Jeg vil foreslå at du fletter nogle celler over dine månedsangivelser, eller smartest alle 12 og midterstille tallet.
Mvh. Carsten
donolesen

Post by donolesen »

Carsten P K wrote:Hej Per!
Jeg vil foreslå at du fletter nogle celler over dine månedsangivelser, eller smartest alle 12 og midterstille tallet.
Mvh. Carsten
Tak - så lykkes det
Post Reply