Jeg har en enkelt calc fil, som jeg ikke kan åbne normalt. Når jeg forsøger at åbne filen, får jeg et tekstimport vindue - uanset hvad jeg forsøger får jeg ikke filen med mine data frem. Alle andre filer åbner helt normalt. Jeg oplever samme fænomen på 2 forskellige computere og en gammel back-up version af filen giver samme resultat
Nogen der har ideer ?
Fejl i regneark - tekstimport
Moderator: Lodahl
Hej
Når en ods-fil åbner med at vise 'Tekstimport' (det kaldes et filter), er filen ødelagt. Har du en backup af filen? Det er ikke normal indstilling i OpenOffice.org, men kan anbefales.
Prøv at ændre navnet fra *.ods til *.zip, pak den så ud, find filen content.xml og åbn den med en alm teksteditor (notepad). Det kan dog være temmelig vanskeligt at finde fejl.
mvh
Jens
Når en ods-fil åbner med at vise 'Tekstimport' (det kaldes et filter), er filen ødelagt. Har du en backup af filen? Det er ikke normal indstilling i OpenOffice.org, men kan anbefales.
Prøv at ændre navnet fra *.ods til *.zip, pak den så ud, find filen content.xml og åbn den med en alm teksteditor (notepad). Det kan dog være temmelig vanskeligt at finde fejl.
mvh
Jens
Re: Fejl i regneark - tekstimport
Hej Jens
Mange tak for dit input - det lykkes desværre ikke.
Jeg har forsøgt både at ændre til *.zip og sende til ZIP, men udpakning indeholder kun den samme defekte fil men ikke context.xml.
Det er ikke et alvorligt tabt, men jeg forstår ikke hvorfor den pludselig er defekt.
mvh
Henrik
Mange tak for dit input - det lykkes desværre ikke.
Jeg har forsøgt både at ændre til *.zip og sende til ZIP, men udpakning indeholder kun den samme defekte fil men ikke context.xml.
Det er ikke et alvorligt tabt, men jeg forstår ikke hvorfor den pludselig er defekt.
mvh
Henrik