indrykning, noter osv.

Brugerhjælp og support til tekstbehandling i LibreOffice Writer

Moderators: Lodahl, Ejnar

Post Reply
flemming chr. nielsen

indrykning, noter osv.

Post by flemming chr. nielsen »

Jeg må vist desværre indrømme, at jeg ikke i længden er helt glad for OpenOffice. Der er for mange problemer, når en tekst bliver en lille smule kompliceret.

Her sidder jeg f. eks. med et halvt hundrede sider incl. slutnoter nummereret 1, 2 osv.

Så tager jeg en kopi af en større del af teksten, og hvad sker:

Ca. halvdelen af alle afsnitsindrykninger (altså første linie i hvert afsnit)forsvinder, og slutnoterne nummereres i, ii, iii og står samtidig og dingler med forskellig skriftstørrelse.

Hvad gør jeg forkert? Eller er det bare sådan, at OpenOffice er perfekt til simple opgaver, men ikke gennemarbejdet til det lidt mere komplcerede?

mvh.

Flemming
keme

Post by keme »

OOo.Writer fungerer i mit arbejde udmærket til lange såvel som komplicerede dokumenter, men det er ret mange små ting som opfører sig en smule forskælligt fra andre tekstbehandlere.

Precis hvornår opstår dit problem?
  • Ved kopi til clipboard (ctrl+C eller menuvalg "kopi")?
  • Ved indliming på nyt sted i samme dokument?
  • Ved indliming i andet dokument?
  • Når spart dokument åbnes på nyt?
  • Andet (forklar)
flemming chr. nielsen

Problemet optræder ved kopiering til clipboard.

Som nævnt har tekstkopien ikke styr på den oprindelige teksts indrykninger, og noter omnummereres fra 1, 2, 3... til i, ii, iii...

mvh. Flemming
flemming chr. nielsen

Jeg har stadig problemer med at kopiere og indsætte en tekst, så den udgør et nyt dokument. Hovedproblemet er, at alle indrykninger af første linie i et afsnit forsvinder.
Standardindstillingen for indrykning er sat til 0,5 cm, men den følger af en eller anden grund ikke med, når jeg kopierer og indsætter.

Forfra og bagfra og på alle måder har jeg forsøgt med en bestemt tekst, men lige lidt hjælper det.

Er der mon en kyndig person, som gider modtage den oprindelige tekst samt kopi-dokumentet og evt. fortælle mig, hvad der går galt.

mvh

Flemming
Post Reply