hej
jeg har 20 sætninger jeg gerne vil have med cirka 1 eller 1½ linieafstand
sætningerne er adskilte og står på en række ned ad
jeg markerer dem alle og går til Formater -> Afsnit - Enkelt linieafstand
hvilket kun ændrer nogen af linierne til Enkelt linieafstand
På andre dokumenter har jeg ingen problemer, men det kan måske skyldes at en del af disse sætninger er kopieret fra nettet mv. og lagt ind i dokumentet. Allerede dengang husker jeg at der var større afstand ved de linier.
Hvad gør jeg for ikke at oprette et helt dokument og gen-indskrive en stor del manuelt?
mvh Per
Linie-afstand fungerer ikke eller?
Brug "indsæt speciel"
Marker den ønskede tekst
Slet den
Vælg "Rediger" - "indsæt speciel" - "Indsæt som uformateret tekst"
Så burde du have den rå tekst uden mærkelige rester fra nettet etc.
Funktionen "indsæt speciel" bør altid (efter min mening) anvendes, når noget indsættes fra nettet!

Slet den
Funktionen "indsæt speciel" bør altid (efter min mening) anvendes, når noget indsættes fra nettet!

Re: Brug "indsæt speciel"
Nu har jeg lige markeret lidt tekst på fra stylegallery.com og sagt "Kopier".guruerne wrote:Marker den ønskede tekst
Slet den
Dernæst har jeg i allerede oprettet dokument sagt "Indsæt", hvilket jeg vel skal gøre for at have noget at "Slette" som du foreslår?
Nu er teksten indsat i dokumentet og teksten står inde i en ramme af nogle tynde grå streger.
Nu markerer jeg og siger "Slet" da det er første gang jeg har noget at "Slette".
Vælger nu "Rediger" - "indsæt speciel" - "Indsæt som uformateret tekst"
og teksten indsættes inklusiv de grå linier.
Hvis jeg gør således som jeg beskriver her lykkes det:
1. Kopier teksten på hjemmesiden
2. Gå over til dokumentet og Vælg "Rediger" - "indsæt speciel" - "Indsæt som uformateret tekst"
Herefter lykkes det og Tak fordi du guidede mig til rådet om uformateret tekst. MVH Per