I et regneark ønsker jeg DagsDato vist i kolonne A når jeg klikker på en linie i kolonne A.
Med =IDAG() Kan jeg skrive datoen der hvor formlen er anbragt.
En tanke var om der i en ubrugt celle kan anbringes formlen =IDAG()
og så når man klikker på en linie i kolonne A får skrevet datoen i den celle der er klikket på.
Hvordan kan dette problem løses ??
Kald af Dato
Moderator: Lodahl
Re: Kald af Dato
Når du skriver formlen =IDAG() i en celle, udregner Calc værdien og viser datoen i cellen. Cellen indeholder både formlen IDAG() og værdien, og du kan under indstillinger bestemme hvad du vil have vist, formlen eller værdien. Du kan altså ikke få datoen vist andre steder.Henning Madsen wrote:En tanke var om der i en ubrugt celle kan anbringes formlen =IDAG() og så når man klikker på en linie i kolonne A får skrevet datoen i den celle der er klikket på.
Noget andet du kan gøre ved hjælp af en makro, markere en celle, og så bruge en genvejstast (f.eks. Alt+D) til at udføre makroen, som så indsætter dags dato i denne celle (hvis jeg skal hjælpe dig med makroen, så skriv igen).
Hvis du bruger formlen IDAG() i en celle, skal du være opmærksom på at den værdien i dag er 26-11-10, men når du åbner regnearket i morgen står der 27-11-10. Ønsker du at cellen fortsat skal vise 26-11-10 kan du ændre det ved at klikke på cellen og trykke F2, F9, enter, enter, og du har nu en fast dato.
mvh
Jens
-
Kald af Dato
Mange tak for svaret Jens
Tak for tilbudet med Marcro'er, men det er jeg nok for grønd til at gå igang med nu.
mvh Henning
Tak for tilbudet med Marcro'er, men det er jeg nok for grønd til at gå igang med nu.
mvh Henning