Skrivebeskyttet via adgang fra nyt Log ind

Åben debat samt brugerhjælp og support til LibreOffice generelt og oooforum.dk

Moderator: Lodahl

Post Reply
donolesen

Skrivebeskyttet via adgang fra nyt Log ind

Post by donolesen »

Hej - Jeg har lavet et nyt "Log ind" på min bærbare, hvor jeg kan få adgang til de filer jeg laver med OOO,

Sprørgsmål 1: Problemet er at jeg ikke kan ændre i dem, fordi der står de er skrivebeskyttede, hvilket jeg ikke gjorde da jeg oprettede dem under det første Log ind jeg brugte, da jeg lavede dem. Når jeg kigger efter er der ikke sat kryds ved skrivebeskyttet

Spørgsmål 2: Jeg vil jo gerne have så jeg kan få adgang til samme filer fra hvilken som helst Bruger-Log-ind på min bærbare og gerne sådan at når jeg ændrer i en tekstfil mv. så er ændringen der også når jeg åbner filen i et andet brugernavn...., men det svarer I måske allerede på i spørgsmål 1

MVH

Per
esbe0184
Site Admin

Re: Skrivebeskyttet via adgang fra nyt Log ind

Post by esbe0184 »

Hvilken rettigheder har dine bruger?

Hvis du tager den bruger der først oprettede mappen og højrekligger på mappen, og vælger Egenskaber, og der næst fanebladet sikkerhed.
Har kan du evt. give gruppen "Alle" rettigheden "Redigering".
Med venlig hilsen

Esben Aaberg
donolesen

Post by donolesen »

esbe0184 wrote:Hvilken rettigheder har dine bruger?

Hvis du tager den bruger der først oprettede mappen og højrekligger på mappen, og vælger Egenskaber, og der næst fanebladet sikkerhed.
Har kan du evt. give gruppen "Alle" rettigheden "Redigering".
Hej igen Esben – Jeg er lidt usikker på hvor den mappe ligge og har den samme navn som det først oprettede brugernavn.?

Det første bruger navn var Per og dernæst oprettede jeg brugernavnet MIKROMALERIER og kort her efter ændrede jeg Per til Fritid og Privat – når jeg højreklikker herpå har jeg disse valg:

Ӂbn

Stifinder

Scan med AVG

Groove mappe-synkronicering

Kopier

Vis på skrivebordet”

….............men der står ikke egenskaber nogen steder?

…..........................................................

Jeg har også været inde, hvor der står Brugerkonti, hvor under jeg har kigget på:

Kontrolpanel\Brugerkonti og Familiesikkerhed\Brugerkonti

Jeg bruger Windows Vista og opgraderede efter spørgsmål til OOO til servicepakke 2, hvis det skulle ændre noget ved brugerfladen

Kan jeg finde det jeg skal under ”Denne Computer”?

MVH

Per
esbe0184
Site Admin

Post by esbe0184 »

donolesen wrote:Det første bruger navn var Per og dernæst oprettede jeg brugernavnet MIKROMALERIER og kort her efter ændrede jeg Per til Fritid og Privat – når jeg højreklikker herpå har jeg disse valg:

Ӂbn

Stifinder

Scan med AVG

Kopier

Vis på skrivebordet”

Jeg beklager den meget sene opfølgning.

Det aller sidste punkt på den liste du er ved at remse op burde være Egenskaber.
Med venlig hilsen

Esben Aaberg
donolesen

Post by donolesen »

esbe0184 wrote:
donolesen wrote:Det første bruger navn var Per og dernæst oprettede jeg brugernavnet MIKROMALERIER og kort her efter ændrede jeg Per til Fritid og Privat – når jeg højreklikker herpå har jeg disse valg:

Ӂbn

Stifinder

Scan med AVG

Kopier

Vis på skrivebordet”

Jeg beklager den meget sene opfølgning.

Det aller sidste punkt på den liste du er ved at remse op burde være Egenskaber.

hej esben...helt ok, jeg har kigget igen og der står ikke Egenskaber, men jeg har via et Windowsforum løst problemet, men på hvilken måde husker jeg ikke lige nu. Men igen tak for indsatsen - MVH Per
Post Reply