Jeg er i gang med at lave en simpel database, der skal bruges til at sortere kemikalier efter.
Jeg har lavet en tabel med kemikalier, med felterne (navn, kemisk_navn, formel, Fraktion, farlig-j/n, fare og Gruppe)
Værdierne til gruppe, vælger jeg fra en anden tabel ved navn gruppeliste med et felt(KategoriNavn).
Jeg har lavet en formular:

Jeg får gruppelisten vist i formularen ved at have "listeindhold" i fanen data sat til
Når jeg vælger en gruppe til et stof, bliver oplysningen gemt, så gruppen highlightes, når jeg kommer tilbage. Dette virker også, når jeg åbner databasen igen."SELECT "KategoriNavn", "KategoriNavn" FROM "GruppeListe""
Hvis jeg flytter og åbner databasen i en anden computer, skal jeg vælge grupper for alle stoffer igen. Derefter virker det igen, som det skal, på den nye computer.
Mit spørgsmål er nu: Hvad der det der mangler, så grupperne ikke bliver gemt med resten af databasen?
og
Hvordan får jeg disse oplysninger med, når jeg kopierer?
Jeg har mistanke om at det har noget at gøre med at Databasen er "registreret" i OpenOffice3.2 , men jeg er ikke sikker på hvordan det fungerer.
Jeg håber at en eller anden kan lede mig på rette spor.
Mvh
Anders