hej - jeg har lavet en kalender med 12 måneder og fyldt hver måned ud nedad med dets respektive antal dage. Eks: oktober starter med dette:
oktober
fre 1
lør 2
søn 3
Nu vil jeg gerne skrive "Forældremøde til højre for "lør 2" således,
at der står "lør 2 Forældremøde", men datoformatet ændrer sig og skriver således: "02-10-2010 Forældremøde"
Jeg har selv lavet formatkoden som hedder "DDD D" og som gør at jeg kan skrive fre 1, lør 2, søn 3 osv.
Hvad gør jeg for at "låse" formatkoden så den ikke ændrer sig?
MVH Per
"Låse" datoformat i hjemmelavet kalender
Moderator: Lodahl
Hej
Hvis du vil sætte en tekst efter en dato er formlen:
=TEKST(1-10-10;"nn d")&" Forældremøde"
eller du kan bruge en speciel formatering af datoen:
nn d "forældremøde"
Ingen af metoderne er særlig brugervenlige, kan du ikke bare indsætte en kolonne efter dato og indtaste aktiviteten der, eller bruge et ekstra ark med dato i kolonne A og tekst i kolonne B og så bruge formlen i ark1:
=TEKST(Ark2.A1;"nn d")&" "&Ark2.B1
mvh
Jens
nn d "forældremøde"
Ingen af metoderne er særlig brugervenlige, kan du ikke bare indsætte en kolonne efter dato og indtaste aktiviteten der, eller bruge et ekstra ark med dato i kolonne A og tekst i kolonne B og så bruge formlen i ark1:
mvh
Jens
Ok og Tak, jeg vurderer, hvad jeg vælger!Jens S wrote:Hej
nn d "forældremøde"
mvh
Jens
Ok.
Hvordan indsætter jeg en kolonne ved siden af alle de 12 eksisterende kolonner med ugedage således at jeg har 24 kolonner?
Og altså ikke hvor månederne er angivet - Her vil jeg gerne bevare 12 celler fra venstre mod højre og ikke 24 som der ville blive hvis de celler også blev "dobbelte"
Jeg har forsøgt med den der hedder "Flet celler" mv. men kan ikke gennemskue hvad jeg skal gøre?
mvh Per
Hvordan indsætter jeg en kolonne ved siden af alle de 12 eksisterende kolonner med ugedage således at jeg har 24 kolonner?
Og altså ikke hvor månederne er angivet - Her vil jeg gerne bevare 12 celler fra venstre mod højre og ikke 24 som der ville blive hvis de celler også blev "dobbelte"
Jeg har forsøgt med den der hedder "Flet celler" mv. men kan ikke gennemskue hvad jeg skal gøre?
mvh Per
donolesen wrote:Ok og Tak, jeg vurderer, hvad jeg vælger!Jens S wrote:Hej
nn d "forældremøde"
mvh
Jens
Hvordan indsætter jeg hele kolonner mellem de eksisterende?
Jeg har prøvet at markere det relevante og gå til fanebladet "Indsæt" og vælge "Kolonner" men så flyttes det markerede område blot til højre og der indsættes 12 nye hvor de eksisterende stod før?
Jeg har prøvet at markere det relevante og gå til fanebladet "Indsæt" og vælge "Kolonner" men så flyttes det markerede område blot til højre og der indsættes 12 nye hvor de eksisterende stod før?
keme wrote:indsæt hele kolonner mellem dine eksisterende. Mærk derefter de to celler ovenfor de sammenhørende kolonner (den med månedens navn og den nye tomme ved siden), og vælg "flet celler".