Jeg ved ikke hvor det går galt for dig, men du skal starte med forbinde dit regneark til en database. Første række i regnearket bliver brugt som feltnavne og 2. række bestemmer felttypen (tekst, numerisk, dato osv).
1. Åbn base i OpenOffice.org
2. Forbind til en eksisterende database - Vælg: Regneark - næste
3. Vælg dit regneark - næste
4. Registrer databasen og udfør
Nu åbner du Filer - Ny - Etiketter
Vælg navnet på din database og tabelnavnet, og du kan nu finde feltnavnene og indsætte dem i etiketteksten i venstre side. Husk også at indstille til den rigtige etiket-størrelse mm. Afslut med knappen 'Nyt dokument'
Ved udskrift af dokumentet, skal du svare ja til formularbrev, og du kan så se dine muligheder.
Skal du i fremtiden rette i din database, foregår det i regnearket. Det bliver automatisk opdateret i databasen, så den behøver du ikke mere at tænke på.