Jeg har prøvet det program , men det hjælper ikke meget da jeg ikke kan se hvordan det skal virke !!!
Efter jeg har installeret programmet og går ind i scribus og trykker print og derefter vælger kprinter , så printer den bare som før ....
....der er tale om en funktionalitet i Ubuntu, ikke Windows - så vidt jeg kan se....
Når jeg printer, kan jeg i min printers indstillinger (når du vælger print i Scribus kan du efterfølgende vælge printer og her klikke på indstillinger) vælge at printe en folder.
Så er hele dokumentet lavet i A4 - og så sørger printeren for resten!
Det er nok også lidt min fejl Jeg har win7 på computeren og har en canon ip4700 printer.....
Jeg kan godt vælge folder i printer indstillinger men det er kun delt op i to og to på en side . Jeg ville gerne have tre sider på en A4 side, men der kan nok ikke lade sig gøre
Det lyder som om du søger en funktion du finder i Filer → vis udskrift (her finder du et ikon med titlen: udskriftindstillinger sidevisninger) I dialogbiokser har du mange muligheder for at ændre på udskriftet
Held og lykke med projektet
Mvh. Carsten
Du skal lede efter et ikon lidt til højre for de forstørrelsesglas, der ændre den procentvise visning. Det forestiller et ark foran en printer.
Carsten
Altså ctrl+alt+p så kommer Vis Udskrift(GDI) og nederst er der noget der hedder skalering og der kan jeg vælge 50%,100%,150% OG 200%. Jeg kan også vælge luk, udskriv og det er det .