to sider
to sider
I writer vil jeg gerne lave / have 2 sider men til at starte med har jeg kin en side , når jeg går ned og får en side til ved hjælp at Enter tager den den formatering med som er på den første side, så er det ødelagt. Jeg har fx lave side et med en opdeling i 2 spalter og vil nu gerne have en side 2 unde opdeling i spatler ? hvordan gør jeg det.. laver en en ved at gå ned med enter og seltter side 2 formatering så sletter den også side et formatering. Det er noget skidt .. hvordan ? tak
Typografier!
Hej!
Du skal arbejde med typografier - i praksis skal du blot vælge en ny (eller oprette en) typografi for dine sider.
Du kan f.eks. have en typografi uden spalter, en med, en uden sidehoved etc.
Åbn din Writer, klik F11 og du er godt igang. I hjælpefunktionen kan du også læse om typografier.

Du skal arbejde med typografier - i praksis skal du blot vælge en ny (eller oprette en) typografi for dine sider.
Åbn din Writer, klik F11 og du er godt igang. I hjælpefunktionen kan du også læse om typografier.

Re: Typografier!
det er ikke forstået ? hvordan får jeg en ny side fx side2 bare ? hvordan får jeg den nye side til at vise sig ?guruerne wrote:Hej!
Prøv at....
...åbne hjælp-funktionen i OpenOffice og skriv "sidetypografi".
Der kommer et eksempel på noget med baggrunde - men fremgangsmåden er den samme ved f.eks. spalter og lignende.
En typografi er en slags skabelon, der definerer siden/siderne.
Vælger man ikke en typografi, anvendes typografien "standard".
Du skal sikkert oprette et par typografier selv - f.eks. en med og en uden spalter.

[/img]
Der kommer et eksempel på noget med baggrunde - men fremgangsmåden er den samme ved f.eks. spalter og lignende.
En typografi er en slags skabelon, der definerer siden/siderne.
Vælger man ikke en typografi, anvendes typografien "standard".
Du skal sikkert oprette et par typografier selv - f.eks. en med og en uden spalter.

[/img]
Måske kan denne vejledning til sideskabeloner hjælpe:
http://www.lundskov.dk/download/ooo-sid ... on-bog.pdf
http://www.lundskov.dk/download/ooo-sid ... on-bog.pdf