Jeg har fået genereret tilfældige koder i en kolonne i Calc.
Der er 10.000 i en kolonne.
Det er for mange til at søge manuelt efter dubletter.
Hvordan kan jeg automatisk sortere dubletterne fra?
Søge dubletter i Calc
Moderator: Lodahl
Marker din kolonne
Gå til Menu Data - Filter - Standardfilter...
Åbn 'Flere indstillinger' og fjern markeringen ved 'Område indeholder kolonne etiketter' (altså kun hvis der ikke er en overskrift).
Vælg Feltnavn: Kolonnens navn
Betingelse: =
Værdi: -ikke tom-
x ved 'Kopier resultater til ...'
x ved 'Kun unikke poster'
Indsæt celle adresse der skal modtage starten af den unikke liste og afslut med OK
Åbn 'Flere indstillinger' og fjern markeringen ved 'Område indeholder kolonne etiketter' (altså kun hvis der ikke er en overskrift).
Indsæt celle adresse der skal modtage starten af den unikke liste og afslut med OK
Der er ikke tilstrækkelig plads i regnearket
Der er ikke tilstrækkelig plads i regnearket, selv om jeg prøver med kun 1.000 rækker.
Hvordan kommer jeg over den udfordring?
Hvordan kommer jeg over den udfordring?
MVH root66
Du skal have alle password stående i samme kolonne og så filtrere på den. Altså Kolonne A, række 1 til 10000
Hvis dine password står i kolonne A til kolonne CV med 100 værdier i hver kolonne, kan du bruge følgende makro til at flytte alle over i kolonne A:
Hvis dine password står i kolonne A til kolonne CV med 100 værdier i hver kolonne, kan du bruge følgende makro til at flytte alle over i kolonne A:
Code: Select all
Sub Flytkolonner
Rk = 100 'startrække i kolonne A for første indsættelse
Kol = 0
Skift = 100 'antal rækker før skift til næste kolonne
FlytRk=0 'første række at kopiere fra: B1
FlytKol=1 'første kolonne at kopiere fra: B1
Ark = ThisComponent.CurrentController.ActiveSheet 'aktiv ark
For i = 1 to 10000 'antal celler at flytte
Ark.GetCellByPosition(Kol,Rk).string= Ark.GetCellByPosition(FlytKol,FlytRk).string
Ark.GetCellByPosition(FlytKol,FlytRk).String =""
FlytRk = FlytRk + 1
Rk = Rk + 1
if i Mod Skift = 0 then
FlytKol = FlytKol + 1
FlytRk = FlytRk - Skift
end if
next i
end sub
Det virker jo..!Jens S wrote:Marker din kolonne
Nu prøver jeg at gøre mit daglige arbejde lidt nemmere:
Kan man tage denne funktion og indarbejde den i en makro (eller lignende) og tildele en knap i værktøjs- eller formellinien?
MVH root66

MVH root66
Her er link du måske kan bruge til din makro http://wiki.services.openoffice.org/wik ... de/Filters og her er en brugerdefineret funktion der kan finde de unikke værdier/tekster i en matrix http://www.oooforum.org/forum/viewtopic.phtml?t=93611
mvh
Jens
mvh
Jens
Jeg går ud fra...
Jeg går ud fra du mener svaret er:Jens S wrote:Her er ... en brugerdefineret funktion der kan finde de unikke værdier/tekster i en matrix http://www.oooforum.org/forum/viewtopic.phtml?t=93611
In a database it would be a trivial view definition like
SELECT DISTINCT "X" FROM "Table"
Hvordan bruger man den og hvor skriver man det?
MVH root66
MVH root66
Nej, linket henviser til en UDF som bruges i en celle: f.eks.
=UniqueValue(A1:G187) og afsluttet med ctrl+shift+enter, som så genererer en unik liste i formelcellen og nedad (giver kun en kolonne )
mvh
Jens
=UniqueValue(A1:G187) og afsluttet med ctrl+shift+enter, som så genererer en unik liste i formelcellen og nedad (giver kun en kolonne )
Bruges hvis du har dine password i en database og anvendes når du laver en forespørgsel.In a database it would be a trivial view definition like
SELECT DISTINCT "X" FROM "Table"
mvh
Jens