Nogen som er rigtigt skrappe som kunne tænkes og ville hjælp

Brugerhjælp og support til databaser i LibreOffice Base

Moderator: Lodahl

Post Reply
OZ3TL

Nogen som er rigtigt skrappe som kunne tænkes og ville hjælp

Post by OZ3TL »

Nu er jeg ikke en haj til data baser og for ligesom og håbe på de vise sten findes her i http://doc.oooforum.dk/StartMedBase.pdf men skulle de ikke gøre det håber jeg på noget hjælp, skal lige siges har lige hentet oven nævnte fil jeg sysler sommetider med en ide ang en database men jeg render altid i problemer især en til mange mange til en relationerne og pt sidder jeg med 10 bøger med omkring 31 - 3200 konstruktioner var i gang med et regneark men kan se det bliver helt totalt uoverskueligt så min tanke var nu at lave en DB som jeg så kan søge i men der er rigtigt mange en til mange og mange til en relationer og ja ja ved godt jeg skal holde tungen lige i munden og er jo osse det jeg forsøger at gøre bare altid uden held og ja min pande er fuld af buler fra alle de gange jeg er rendt panden imod en mur så ville være en rar ting hvis der var nogen som kunne forklare mig det engang for alle så jeg aldrig glemmer det og skulle det være indenfor en overskuelig afstand er jeg osse villig til og køre efter det.
M.V.H.
OZ3TL / TLV

P.S. Kan også kontaktes via skype på oz3tl.
Bruger af OOo siden 1.1.2 på Windows og 2.1 i linux.
OZ3TL

Post by OZ3TL »

VRÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆL mit nye indlæg forsvandt midt i det hele.

Nå jeg er blevet klogere og mine buler blevet mindre har fået lidt styr på den der med en til mange da bog og udgave jo hænger sammen med en hel del ligeså med de kategorier de er inddelt i så kategoriID og kategorinavn i en tabel for sig og BogID og Udgave i en anden tabel

hvordan jeg så skal hægte dem rigtigt sammen er så en anden snak og lagde mærke til under formularen i den fil at man medtog "AdresseID" feltet som jo ikke kan ændres hvorfor det

og da alle andre oplysninger hænger sammen med den pågældende konstruktion skal de helt sikkert i sin egen tabel skal denne osse have en primærnøgle eller skal den stykkes sammen af en kombination af de andre tabeller

og da jeg nu er ved og være blevet godt skaldet af alt det hår jeg har rykket af for at komme så langt så ville det være en god ting med bare lidt fornuftigt input inden jeg bliver helt skaldet
M.V.H.
OZ3TL / TLV

P.S. Kan også kontaktes via skype på oz3tl.
Bruger af OOo siden 1.1.2 på Windows og 2.1 i linux.
Jens S

Post by Jens S »

Jeg kan anbefale dig at læse http://documentation.openoffice.org/ser ... lderID=597

mvh
Jens
Post Reply