Når jeg åbner et OO- dokument i vores Intrasystem (skoleIntra), eller i Dropbox, laver browseren en horisontal splitscreen, som jeg ikke kender andre steder fra og som jeg ikke kan slippe af med.
Jeg kan som regel se noget af dokumentet, men aldrig redigere i det. (Det kan jeg, hvis det er Microsoft programmer).
Det er sket på rigtig mange forskellige computere - En Mac med Safari og Firefox. Min egen Acer med både FireFox og IE 8. Forskellige af skolens bærbare FireFox og IE8.
Temmelig irriterende eftersom vi er gået over til OpenOffice og det er et væsentligt argument fra Microsoft tilhængerne.
Vi lever pt. med den noget kluntede løsning at gemme dokumentet lokalt midlertidigt - så er der ingen problemer.
OO spiller ikke sammen med browsere og Dropbox
Moderator: Lodahl
Løsning!
Jeg kender til samme problem i Skoleintra. Så vidt jeg har læst mig til er det et problem med IE8, men det er jo ikke så interessant, når vi bare vil have skidtet til at virke!
Løsningen er at åbne Open Office dokumentet i en ny fane. Dette gøres ved at hold "ctrl" nede mens du klikker på dokumentet i Skoleintra, eller ved at højreklikke og vælge "Åbn i ny fane".
Så åbner dokumentet fint i en ny fane og der er øverst til venstre ikoner til både udskrift og redigering.
Man skal nogen gange have lidt tålmodighed før Skoleintra har fået åbnet dokumentet.
Vh. Kenneth Holm
Løsningen er at åbne Open Office dokumentet i en ny fane. Dette gøres ved at hold "ctrl" nede mens du klikker på dokumentet i Skoleintra, eller ved at højreklikke og vælge "Åbn i ny fane".
Så åbner dokumentet fint i en ny fane og der er øverst til venstre ikoner til både udskrift og redigering.
Man skal nogen gange have lidt tålmodighed før Skoleintra har fået åbnet dokumentet.
Vh. Kenneth Holm
Holm
Måske er det mig, der har misforstået noget, men åbner man et dokument i Skoleintra eller Dropbox, så skal man jo gemme dokumentet lokalt for at kunne oploade det igen.
Samme problem kendes også fra Skolekom (skolernes mail & konference-system).
I bund og grund tror jeg, det handler om sikkerhed uden at jeg ved dette med sikkerhed.
Hilsen
Jørgen
Samme problem kendes også fra Skolekom (skolernes mail & konference-system).
I bund og grund tror jeg, det handler om sikkerhed uden at jeg ved dette med sikkerhed.
Hilsen
Jørgen
@JFM: Det er trolig tale om javascript-løsninger som gæmmer midlertidige kopier for åbnede dokumenter, og siden oploader til web når dokumentet lukkes, slig at "brugeroplevelsen" vil være tilnærmet lig som for lokalt gæmte dokumenter.
@Tholander: Dersom min teori (@JFM herover) er riktig, er det sandsynligvis tale om at man skal bruge en bestemt browser og Office-pakke. I mit arbeje bruger jeg "IT'slearning", der denne funktion findes med navn "Direct edit". Det fungerer udmærket med MS IE og MS Office, acceptabelt med OOo, og er ikke tilgængeligt ved brug av andre browsere.
@Tholander: Dersom min teori (@JFM herover) er riktig, er det sandsynligvis tale om at man skal bruge en bestemt browser og Office-pakke. I mit arbeje bruger jeg "IT'slearning", der denne funktion findes med navn "Direct edit". Det fungerer udmærket med MS IE og MS Office, acceptabelt med OOo, og er ikke tilgængeligt ved brug av andre browsere.
Re: OO spiller ikke sammen med browsere og Dropbox
Det lyder skørt.tholander wrote:Når jeg åbner et OO- dokument i vores Intrasystem (skoleIntra), eller i Dropbox, laver browseren en horisontal splitscreen, som jeg ikke kender andre steder fra og som jeg ikke kan slippe af med.
Jeg kan som regel se noget af dokumentet, men aldrig redigere i det. (Det kan jeg, hvis det er Microsoft programmer).
Det er sket på rigtig mange forskellige computere - En Mac med Safari og Firefox. Min egen Acer med både FireFox og IE 8. Forskellige af skolens bærbare FireFox og IE8.
Temmelig irriterende eftersom vi er gået over til OpenOffice og det er et væsentligt argument fra Microsoft tilhængerne.
Vi lever pt. med den noget kluntede løsning at gemme dokumentet lokalt midlertidigt - så er der ingen problemer.
Jeg oplever ikke de problemer, hverken med skoleintra eller dropbox.
Når jeg trykker på et dokument åbner det i openoffice, og ikke i browseren. Kan problemet måske ligge her?
Strange
Bruger Libreoffice 3.4 på OS Ubuntu-Linux 11.10 m. fl.
Bruger Libreoffice 3.4 på OS Ubuntu-Linux 11.10 m. fl.
Re: OO spiller ikke sammen med browsere og Dropbox
Det omtalte problem skulle der være taget hånd om i OpenOffice.org 3.2.0, og kun være i kombinationen IE8 og OOo.tholander wrote:Når jeg åbner et OO- dokument i vores Intrasystem (skoleIntra), eller i Dropbox, laver browseren en horisontal splitscreen, som jeg ikke kender andre steder fra og som jeg ikke kan slippe af med.
tholander kan du reproducere fejlen i udgaver der ikke er ældre en OOo 3.2.0 og i de før omtalte browser?
Med venlig hilsen
Esben Aaberg
Esben Aaberg