Installation af Openoffice 3.2.1DA på linux mint...

Åben debat samt brugerhjælp og support til LibreOffice generelt og oooforum.dk

Moderator: Lodahl

Post Reply
charington

Installation af Openoffice 3.2.1DA på linux mint...

Post by charington »

Hvordan installer man OpenOffice Openoffice 3.2.1DA på en linux, f.eks. Mint?

jeg har downloadet linux version fra OpenOffice.org og udpakket den i en mappe...

jeg kan forstå at man skal bruge terminal programmet men så er jeg også lost derfra :-)

på forhånd tak...
Jens S

Post by Jens S »

Hej
Du får nok bedre respons hvis du spørger i Ubuntudanmark.dk forum. Jeg har selv afprøvet Mint, hvor OpenOffice.org medfølger. Som standard var sproget overalt ved installationen Engelsk, men dette kunne rettes ved at gå til startikon og vælge systemindstillinger (tror jeg nok det hed). Ret sprog til dansk og OpenOffice blev også ændret til dansk.

mvh
Jens
PKO

Post by PKO »

Hej selve installationen kan du foretage via enten Synaptic eller anden håndtering af arkiver. Det afhænger lidt af din distribution.

Du kan også installere via en terminal i Ubuntu og dermed Linux Mint

Code: Select all

sudo apt-get install openoffice.org
Hvis dit system er indstillet til dansk burde programmet blive på dansk.

Kommandoen kan variere lidt fra distribution til distribution.

Generelt skal du ikke til Linux bruge metoden med at hente programmer der skal installeres. De findes som regel i arkiverne og bliver automatisk opdateret. Så glem lidt din 'Windows'-viden og adfærd.
charington

Tak for jeres svar :-)

Post by charington »

Har også prøvet installationen som ligger i Linux mint men der er stor forskel i bl.a. sproget og så mangler "OpenOffice office Math" som jeg gerne vil lære og bruge...

jeg prøver på "ubunto.dk"

Tak for hjælpen...

Jan :-)
PKO

Post by PKO »

Hvilken version af Mint har du.

Hvis du vil installere math også er kommandoen

Code: Select all

sudo apt-get install openoffice.org-math
Men gør dig den tjeneste at kigge i arkivhåndteringen for Mint som du finder i Mint-menuen under enten arkiv eller programhåndtering.

Sproglaget er noget som normalt kommer med din distribution, og jeg tvivler, at der er den store forskel.

Desuden er det ubuntu.dk :wink:
Post Reply