Værktøjer på dansk

Brugerhjælp og support til regneark i LibreOffice Calc

Moderator: Lodahl

Post Reply
Guest

Værktøjer på dansk

Post by Guest »

Mit Office er på engelsk, når jeg kører musen henover værktøjer og læser i help. Hvordan kan jeg få det til at blive dansk?
Guest

Re:Værktøjer på dansk

Post by Guest »

Ville lige prøve igen... min udgave af OpenOffice hedder OpenOffice 1.1.3
Jeg er ikke særlig prof inden for computere så forstår nok ikke for meget fagsprog! Når jeg fx. kører musen henover ikonet for "GEM" altså denne diskette står der: "Saves the current document." Fint nok. Ville bare høre om det kan lade sig gøre at få det til at stå på dansk i OpenOffice 1.1.3. Jeg har læst at man er i fuld gang med at oversætte hjælpefilerne, så det er jo fin nok.

MVH. Anne
Søren Thing Pedersen

Post by Søren Thing Pedersen »

Disse udvidede mouse-over tekster er en del af hjælpefilerne, som vi endnu ikke har fået oversat til dansk. Du kan læse mere og hjælpe til ved at læse: http://da.openoffice.org/translation_of_help.html

mvh
Søren
Ejnar

Engelsk/dansk

Post by Ejnar »

Det forstår jeg ikke, Søren. Mine "mus-henover-tekster" er da danske. Hjælpen er selvfølgelig godt nok på engelsk, da vi jo ikke er færdige med at oversætte endnu.

Er dine menuer på dansk, Anne? Eller er det en engelsk version, du har fået installeret?
Vh
Ejnar
Søren Thing Pedersen

Post by Søren Thing Pedersen »

Den er god nok. Slår du "Vis tips om funktionen under musen" til under Hjælp, viser den tekstbidder fra hjælpeteksten istedet for simpel mouse-over.

mvh
Søren
Ejnar

Hjælpetekst

Post by Ejnar »

Aha - den kendte jeg ikke. Så kan Anne altså få danske, men lidt kortere tips, ved at slå den fra - hvis det er en dansk OpenOffice, hun bruger.

Nu har jeg prøvet begge varianter, og jeg synes ikke, at man får meget mere ud af den længere, engelske tekst, men det er naturligvis en individuel sag.
Vh
Ejnar
Post Reply