Problemer med ændring af tegn når der gemmens som .doc

Skriv et indlæg her, hvis du tror du har fundet en fejl i LibreOffice, eller hvis du har forslag til rettelser i den danske oversættelse.

Moderator: Lodahl

Post Reply
joh

Problemer med ændring af tegn når der gemmens som .doc

Post by joh »

Hvis jeg gemmer en tekst dokument som x.doc, lukker dokumentet, åbner det igen og retter i det, gemmer dokumentet, lukker det, åbner det igen.
Når ovenstående steps er gennemført ændrer æøå sig til ikke danske tegn.
Jeg arbehjder med win7.
Er der nogle der kender en løsning på det?

Eksempel: Dette er pre med
Jens S

Post by Jens S »

Hej
Der har tidligere været et spørgsmål vedr. samme problem http://www.oooforum.dk/viewtopic.php?t=4716 uden at der er fundet en løsning.
Jeg har prøvet din fremgangsmåde med at gemme i doc-format under Windows XP, Vista og 7(32-bit), men jeg kan ikke genskabe fejlen her.

Kører du Windows 7 64-bit i dansk version?
Hvilken version af OpenOffice?
Hvilken type doc (word 6, word 95, word 97/2000)?

mvh
Jens
joh

Post by joh »

Tak for din hurtige reaktion, Jens.

Jeg kan oplyse følgende i relation til dine spørgsmål:

Windows 7 HomePræmium.
64 bit operativsystem.

OpenOffice.org 3.2.1
OOO320om18

Det er tilsyneladende ligegyldig hvilken type .doc, der anvendes

Håber du kan finde en løsning på problemet. Det er i hvert fald meget irriterende

Mvh JOH
Jens S

Post by Jens S »

Det er nok udover mine evner at løse dette problem, men jeg foreslår at du kun anvender Word97/2000 filformat, word6 er vel 20 år gammel og word95 er muligvis lidt tvivlsom. Jeg fandt også en fil på nettet, http://user.services.openoffice.org/en/ ... se#p147504 som viser disse mærkelige tegn, når den åbnes med Writer 3.2.1. Åbnes den med Word 2003 eller Lotus Symphony 3.0 (som også er en OpenOffice udgave) er der ingen fejl. Der kan derfor være en fejl i doc-import-filteret til 3.2.1 (og 3.2.0), så du kan prøve at gå tilbage til version 3.1.1

mvh
Jens
Post Reply