Manglende gitter ved udskrivning

Brugerhjælp og support til regneark i LibreOffice Calc

Moderator: Lodahl

Post Reply
Steen Jensen

Manglende gitter ved udskrivning

Post by Steen Jensen »

En af mine gode venner forsøgte jeg at hjælpe med udskrift af regneark med gitter. Han kører W7.

Selv om han har været inde i Formater->Ark->Side og sat flueben ud for gitter, så kommer der ikke noget frem i udskriften.

Forslag?
med venlig hilsen

Steen
keme

Post by keme »

Kommer det ingen udskrift, ikke noget på udskriften (altså et tomt ark), eller ikke noget gitter (men det, der er skrevet i arket, vises)?

Calc vil bare skrive ud den del av regnearket, der det er noget skrevet. Ønsker du et tomt gitter, er det måske bedre om du bruger Writer.
Steen Jensen

Post by Steen Jensen »

Cellernes indhold skrives fint ud men altså ikke noget gitter.

Og det skulle være muligt med det nævnte flueben at få udskrevet gitter sammen med cellernes indhold.
med venlig hilsen

Steen
Jens S

Post by Jens S »

Hej

Det er antagelig en fejl/mangel i printerdriveren der er skyld i problemet.
Start med at sætte fluebenet under formater side. Eksporter så regnearket til PDF og udskriv så PDF-filen.

mvh
Jens
Steen Jensen

Post by Steen Jensen »

Nu er der tale om, at han gerne vil undgå at købe en nyere version af Microsoft Office, så hvis der dukker flere af den slags problemer op, så hopper han nok tilbage.

Jeg tvivler på, at det er printerdriveren, da den jo sagtens kan printe alt indhold i cellerne.
med venlig hilsen

Steen
Jens S

Post by Jens S »

Steen Jensen wrote:Nu er der tale om, at han gerne vil undgå at købe en nyere version af Microsoft Office, så hvis der dukker flere af den slags problemer op, så hopper han nok tilbage.

Jeg tvivler på, at det er printerdriveren, da den jo sagtens kan printe alt indhold i cellerne.
Så prøv med en anden printer

mvh
Jens
Steen Jensen

Post by Steen Jensen »

Tja, Microsoft Office virker med den nuværende printer, og han vil nu gerne skifte til OpenOffice, men så skal han altså ud og købe en ny printer.

Det er da vist på den måde, man får skræmt nye brugere væk.
med venlig hilsen

Steen
guruerne

PDF?

Post by guruerne »

Har I prøvet med PDF-tricket som beskrevet tidligere i denne tråd?

:)
Steen Jensen

Post by Steen Jensen »

Nej, og jeg har heller ikke tænkt mig at anbefale ham det. Det er amatøragtigt. Det kan ikke være meningen, at man skal have to filer på sin computer og have besvær med at slette den ene bagefter.

Han kan fint skrive ud fra Microsoft Office, og så skal han også kunne gøre det i OpenOffice.

Derimod har jeg anbefalet ham en anden genvej, som jeg fandt her i forum, indtil der kommer en regulær løsning.
med venlig hilsen

Steen
guruerne

Hej igen!

Post by guruerne »

....det var nu ikke for at foreslå en "amatøragtig" løsning - blot for evt. at kunne udelukke en printerdriverfejl. Har personligt oplevet printere med problemer i forhold til både/og samt enten/eller OOo og MSO - f.eks. med manglende bogstaver v. print fra Word og/eller Writer.

PDF-tricket kunne måske være med til at udelukke printeren som fejlkilde og dermed komme en decideret løsning nærmere!

Har du prøvet filen på din maskine/din printer?

:)

Du skriver, at du har anbefalet ham en anden genvej - må man spørge, hvordan løsningen ser ud p.t.?

Vi er selvfølgelig helt enige om, at det bare skal virke, når der printes - også fra OpenOffice!

/Erik
Steen Jensen

Post by Steen Jensen »

Den løsning, jeg har foreslået ham midlertidigt, er: marker med musen alle celler, der skal udskrives, og anvend kanter hele vejen rundt, ikke bare eksempelvis understregning. De er nu på ferie, og jeg har lige nu for travlt til at bakse med dette.
med venlig hilsen

Steen
Ditlev

Post by Ditlev »

Det virker fint hos mig. Da jeg først fandt boksen. Jeg kører 3.2.1.
med venlig hilsen

Ditlev Petersen
Steen Jensen

Post by Steen Jensen »

Boksen er fundet, der er sat flueben, men alligevel kommer der ikke noget gitter ud. Godt for dig, at det virker.
med venlig hilsen

Steen
HK

Post by HK »

Jeg er en tilfreds Excel-bruger :) , så kommer her kun sjældent, men ser netop nu tråden. Er ikke specielt Calc-kyndig, men spekulerer på om ikke følgende kan bruges:

Format, Styles and Formatting
Default, tryk på ikonet Page Styles
Marker Default, højreklik, tryk på Modify
I Page Style dialogboksen klik på Sheet
Sæt flueben ved Grid og tryk OK.

Hans
Steen Jensen

Post by Steen Jensen »

Det er lige præcis det, der ikke virker.
med venlig hilsen

Steen
Post Reply