Manglende gitter ved udskrivning
Moderator: Lodahl
-
Manglende gitter ved udskrivning
En af mine gode venner forsøgte jeg at hjælpe med udskrift af regneark med gitter. Han kører W7.
Selv om han har været inde i Formater->Ark->Side og sat flueben ud for gitter, så kommer der ikke noget frem i udskriften.
Forslag?
Selv om han har været inde i Formater->Ark->Side og sat flueben ud for gitter, så kommer der ikke noget frem i udskriften.
Forslag?
med venlig hilsen
Steen
Steen
-
-
Så prøv med en anden printerSteen Jensen wrote:Nu er der tale om, at han gerne vil undgå at købe en nyere version af Microsoft Office, så hvis der dukker flere af den slags problemer op, så hopper han nok tilbage.
Jeg tvivler på, at det er printerdriveren, da den jo sagtens kan printe alt indhold i cellerne.
mvh
Jens
-
-
Nej, og jeg har heller ikke tænkt mig at anbefale ham det. Det er amatøragtigt. Det kan ikke være meningen, at man skal have to filer på sin computer og have besvær med at slette den ene bagefter.
Han kan fint skrive ud fra Microsoft Office, og så skal han også kunne gøre det i OpenOffice.
Derimod har jeg anbefalet ham en anden genvej, som jeg fandt her i forum, indtil der kommer en regulær løsning.
Han kan fint skrive ud fra Microsoft Office, og så skal han også kunne gøre det i OpenOffice.
Derimod har jeg anbefalet ham en anden genvej, som jeg fandt her i forum, indtil der kommer en regulær løsning.
med venlig hilsen
Steen
Steen
Hej igen!
....det var nu ikke for at foreslå en "amatøragtig" løsning - blot for evt. at kunne udelukke en printerdriverfejl. Har personligt oplevet printere med problemer i forhold til både/og samt enten/eller OOo og MSO - f.eks. med manglende bogstaver v. print fra Word og/eller Writer.
PDF-tricket kunne måske være med til at udelukke printeren som fejlkilde og dermed komme en decideret løsning nærmere!
Har du prøvet filen på din maskine/din printer?

Du skriver, at du har anbefalet ham en anden genvej - må man spørge, hvordan løsningen ser ud p.t.?
Vi er selvfølgelig helt enige om, at det bare skal virke, når der printes - også fra OpenOffice!
/Erik
PDF-tricket kunne måske være med til at udelukke printeren som fejlkilde og dermed komme en decideret løsning nærmere!
Har du prøvet filen på din maskine/din printer?

Du skriver, at du har anbefalet ham en anden genvej - må man spørge, hvordan løsningen ser ud p.t.?
Vi er selvfølgelig helt enige om, at det bare skal virke, når der printes - også fra OpenOffice!
/Erik
-
-
Jeg er en tilfreds Excel-bruger
, så kommer her kun sjældent, men ser netop nu tråden. Er ikke specielt Calc-kyndig, men spekulerer på om ikke følgende kan bruges:
Format, Styles and Formatting
Default, tryk på ikonet Page Styles
Marker Default, højreklik, tryk på Modify
I Page Style dialogboksen klik på Sheet
Sæt flueben ved Grid og tryk OK.
Hans

Format, Styles and Formatting
Default, tryk på ikonet Page Styles
Marker Default, højreklik, tryk på Modify
I Page Style dialogboksen klik på Sheet
Sæt flueben ved Grid og tryk OK.
Hans