Hej -
1.Jeg har i Writer lavet 1 tabel med 12 kolonner og 1 række. Baggrunden har jeg lavet beige. I hver kolonne har jeg indsat et jpg-billede, som jeg har hentet via ”Indsæt” billede fra ”Fil”. Når jpg-billedet er kommet ind på writer-dokumentet har jeg først ændret ”Til side” via Forankring og dernæst gjort det mindre via ”Billede” så det passer ind i kolonnen. Så har jeg trukket det ind og sluppet det inde i kolonnen. Derefter har jeg skrevet en lille tekst under billedet.. Så har jeg gemt det og når jeg så åbner igen er 2 af kolonnerne og 10 af de små jpg-billeder forsvundet.
Hvad skyldes det?
Og hvorledes gør jeg så at jeg kan lave 1 tabel vandret og cirka 12-14 stykker nedaf på en A-4 side? Før jeg lukkede ned forsøgte jeg at kopiere hele tabellen og planen var så at sætte den ind nedenunder cirka 12 gange, men kopieringen tog ikke de små jpg-billeder med i den ”Kopi” jeg tog – Hvorfor ikke?
Jeg forsøgte i starten at lave det i Draw, men synes ikke jeg kunne finde et sted, hvor jeg kunne sætte størrelsen på tabellen, men det kan jeg måske godt og ville det ændre problemet med "Gem" og kopi og indsæt
MVH Per
Gemme og kopiere tabeller og jpg-billeder i writer
Hej Per
Hvad sker der hvis du starter med at
1. Indsæt tabel - vælg 12 kolonner 1 række
2. Marker hele tabellen, højreklik og vælg Tabel for at sætte din baggrundsfarve.
3. Sæt cursor i første celle og vælg indsæt billede, og billedet vil fylde så meget det er plads til i bredden og forøge højde så den passer til billedet.
4. Indsæt resten af billederne på samme måde.
5. Marker tabellen (ctrl+a) og kopier den (ctrl+c). Indsæt den nedenunder (ctrl+v) lige så mange gange du har behov for.
mvh
Jens
2. Marker hele tabellen, højreklik og vælg Tabel for at sætte din baggrundsfarve.
3. Sæt cursor i første celle og vælg indsæt billede, og billedet vil fylde så meget det er plads til i bredden og forøge højde så den passer til billedet.
5. Marker tabellen (ctrl+a) og kopier den (ctrl+c). Indsæt den nedenunder (ctrl+v) lige så mange gange du har behov for.
mvh
Jens
Hej - Det gik næsten som det skulle, men efter jeg har sat tekst ind under billedet kan jeg ikke - "5. Marker tabellen (ctrl+a) og kopier den (ctrl+c). Indsæt den nedenunder (ctrl+v) lige så mange gange du har behov for." - Da jeg satte teksten på 2 linier ind placerede linierne sig henhv. over og under billedet, hvorefter jeg trak billedet op ad og så samledes de 2 linier under billedet - Er det mon her misæren ligger?Jens S wrote:Hej Per
mvh
Jens
Jeg indsatte teksten ved at klikke med markøren, så den stod i det felt den skulle og dernæst valgte jeg "Sæt ind" fra den kopi af teksten jeg tog fra det andet dokument, som var mislykkedes
Jeg kunne gøre det uden tekst, da jeg lige prøvede det af, men jeg kunne egentligt også med tekst første gang jeg gemte og åbnede og lavede nogle flere kopier. Men så åbnede jeg igen og teksten havde forskubbet sig nedaf således at højden var blevet cirka 1 cm højere.
Udover at jeg fulgte dine råd fra 1-5 har jeg også rettet "Bredde" og "Højde" og desuden har jeg fra første gang også brugt "Kanter", hvis jeg skulle have fortalt det?
MVH
Per