OOo ændrer rækkefølge af tast

Skriv et indlæg her, hvis du tror du har fundet en fejl i LibreOffice, eller hvis du har forslag til rettelser i den danske oversættelse.

Moderator: Lodahl

Post Reply
blokvogn

OOo ændrer rækkefølge af tast

Post by blokvogn »

Jeg har opdaget en meget mærkelig fejl :shock:

Når jeg taster hurtigt sker det ofte at OOo bytter om på første og andet tastetryk. Så når jeg taster 'være' skriver den 'ævre', når jeg skriver 'så' skriver den 'ås' osv.

Jeg troede først at det var mig som havde fået en eller anden hjernefejl der fik mig til at skrive bogstaverne i forkert rækkefølge, men nu har jeg lige siddet og skrevet. 'være' cirka 50 gange og i omkring halvdelen af gangene kommer der til at stå 'ævre'.
Problemet kommer i de perioder (ofte) hvor OOo hakker i det, således at jeg når at taste ordet færdig eller næsten færdig på tastaturet, før der sker noget på skærmen. I disse situationer bytter OOo ofte rundt på første og andet bogstav.

Jeg bruger OOo version 3.2.0 på en MacBook 2 Ghz dualcore med 1 GB ram og med OS 10.5.8
blokvogn

kun i længere/ældre dokumenter

Post by blokvogn »

Jeg har nu opdaget at problemet ikke opstår i nye dokumenter, men kun i de lidt længere eller ældre (?)

Jeg har fx et dokument på 19 sider, som det nærmest er umuligt at skrive videre i, fordi OOo 'hænger' og bytter rundt på bogstaverne hvis jeg ikke skriver _meget_ langsomt.
Tager jeg et nyt dokument, er der ingen problemer.

Er det en generel OOo fejl?
Post Reply