Hej Forum,
Jeg har en netbook, hvor jeg har installeret både Windows7 og Ubuntu 10,04, via Wubi.exe.
.
Installation af OOo 3.2.1 under Windows7 foregik let: download en .exe fil, dobbeltklik, og så er den installeret på 4 minutter,
.
Installation under Ubuntu giver en fil med endelsen .tar.gz, som man så selv skal videreinstallere. Er det ikke muligt at få en installation for Ubuntu der ligeså nem som for Windows ?
Version 3.2.1, installation
Moderator: Lodahl
Hej,
Generelt skal du altid bruge dit softwarearkiv som kommer med Ubuntu. I 10.04 er det version 3.2.0 M12 standard. Denne version er ikke lig med Ooo-versionen, idet den har flere rækker og kolonner som eks. Men der er også andre forskelle.
Hvis du vil installere 3.2.1 fra en fil fra Ooo.org skal du først udpakke arkivet.
Derefter skal du starte terminalen op og gå til mappen med det udpakkede arkiv. eks. '/home/brugernavn/temp/DEV300_m78_native_packed-3_en-US.9501/DEBS'. Kontroller den korekte sti i dit udpakkede arkiv.
vil starte installationen af Open Office.
Generelt skal du altid bruge dit softwarearkiv som kommer med Ubuntu. I 10.04 er det version 3.2.0 M12 standard. Denne version er ikke lig med Ooo-versionen, idet den har flere rækker og kolonner som eks. Men der er også andre forskelle.
Hvis du vil installere 3.2.1 fra en fil fra Ooo.org skal du først udpakke arkivet.
Derefter skal du starte terminalen op og gå til mappen med det udpakkede arkiv. eks. '/home/brugernavn/temp/DEV300_m78_native_packed-3_en-US.9501/DEBS'. Kontroller den korekte sti i dit udpakkede arkiv.
Code: Select all
sudo dpkg -i *.deb
Tak,
Tak for vejledning, men jeg er ikke fortrolig med kommandoerne for terminal, jeg kan svagt huske nogle DOS kommandoer, , installationen ser ud til at konflikte med den version der er leveret med Ubuntu 10.04, så jeg venter til 3.2.1 leveres via Ubuntu software center, tak for hjælpen
J.Nielsen