Siden opdatering til ooo 3.2 virker funktionen tæl.hvis ikke længere. Formlen kan ikke udfyldes via ooo's wizard og man kan ikke taste den manuelt. OOo laver den om til =tæl.hvis (countif på engelsk)()
Jeg har også prøvet at skrive countif i stedet for tæl.hvis, men det hjælper ikke.
Hvordan får man den til at virke igen?
tæl.hvis virker ikke i ver. 3.2
Moderator: Lodahl
tæl.hvis
Hej!
Jeg kender ikke så meget til regneark, men har afprøvet med et lille eksempel i OOo-calc v. 3.2.0dk
=tæl.hvis(B1:B5;">=7")
I celle B4 er indtastet værdien 7, i celle B5 værdien 8.
Ovenstående returnerer værdien 2, altså 2 celler der opfylder kravene.
Det ser ud til at virke?
Du kan måske linke til dit ikke-fungerende dokument?

Jeg kender ikke så meget til regneark, men har afprøvet med et lille eksempel i OOo-calc v. 3.2.0dk
=tæl.hvis(B1:B5;">=7")
I celle B4 er indtastet værdien 7, i celle B5 værdien 8.
Ovenstående returnerer værdien 2, altså 2 celler der opfylder kravene.
Det ser ud til at virke?
Du kan måske linke til dit ikke-fungerende dokument?

Hej
Din formel er helt OK.
mvh
Jens
Jeg har stødt på denne mærkelige oversættelsesfejl i den udgave der hedder Go-oo.org og det er mit indtryk at man har anvendt en forældet udgave af den danske sprogpakke ved kompilering af programmet. Brug derfor den danske standardudgave fra http://da.openoffice.org=tæl.hvis (countif på engelsk)() og Fejl:508
Din formel er helt OK.
mvh
Jens
Tak for forslaget, det hjalp bare ikke. Jeg havde godt nok en version installeret der var udarbejdet af bl.a. go-oo.org men den hed og hedder også nu Openoffice.org 3.2.0 OOO320m12 (build:9483). Nu er den bare ikke udarb. i samarbejde med Go-oo-org.
Jeg har brugt den pakke, der hedder OOo_3.2.0_LinuxIntel_install_da.tar.gz, så det er måske en fejl i den?
Jeg har brugt den pakke, der hedder OOo_3.2.0_LinuxIntel_install_da.tar.gz, så det er måske en fejl i den?