Det skrev jeg ovenover. Det er en lappeløsning. Hvordan får jeg OOo til at bruge punktummer i stedet for kommaer? Skal jeg geninstallere det på engelsk for at opnå dette?Jørgen Rasmussen wrote:Hej Deleet
Når du har fået importeret dataene og kan du køre 'Søg og erstat' (Ctrl+F). Du kan bruge 'Erstat alle'.
Erstat alle punktummer med kommaer. Efter du har gjort det, vil dataene der indeholder tal blive højrestillet i felterne, og de kan således bruges til beregninger.
Fjernelse af auto dato formatering
Moderator: Lodahl
Hej
Når du kopierer en tabel fra internettet med us/engelske decimaltal (som anvender . som decimaltegn), skal du højreklikke på de kolonner med decimaltegn i importfiltret og angive us/engelsk og fortolkeren i Calc vil opfatte det korrekt og ændre til dansk standard med komma.
Er der engelsk/us dato-formater i en kolonne skal du angive (ved højreklik på kolonnen) MM-DD-YY for at få de korrekte danske datoer (du kan også anvende us/engelsk her, men så får du datoerne som serienummer)
Har du kolonner med f.eks. angivelse af fodboldresultater som 2 - 3, skal du angive kolonnen som tekst. (Standard vil opfatte det som en dato).
Også hvis du åbner en .csv-fil gælder samme regler.
mvh
Jens
Ps. Er der nogen der ved hvorfor RSS ikke virker på serveren for øjeblikket.
Når du kopierer en tabel fra internettet med us/engelske decimaltal (som anvender . som decimaltegn), skal du højreklikke på de kolonner med decimaltegn i importfiltret og angive us/engelsk og fortolkeren i Calc vil opfatte det korrekt og ændre til dansk standard med komma.
Er der engelsk/us dato-formater i en kolonne skal du angive (ved højreklik på kolonnen) MM-DD-YY for at få de korrekte danske datoer (du kan også anvende us/engelsk her, men så får du datoerne som serienummer)
Har du kolonner med f.eks. angivelse af fodboldresultater som 2 - 3, skal du angive kolonnen som tekst. (Standard vil opfatte det som en dato).
Også hvis du åbner en .csv-fil gælder samme regler.
mvh
Jens
Ps. Er der nogen der ved hvorfor RSS ikke virker på serveren for øjeblikket.
-
Det virker ikke, men den laver numpad komma om til numpad punktum. Det er lidt sjovt at det kun virker halvvejs.Jørgen Rasmussen wrote:Hej Deleet
Jeg er ikke sikker, men du kan prøve følgende:
Menuen Funktioner -> Indstillinger -> Sprogindstillinger -> Sprog -> Lokalitetsindstilling. Vælg f.eks. Engelsk (Storbritannien). Sæt flueben ved Decimaltegn -> Samme som lokalitetsindstilling (.)