Tak for de ord - du har fuldstændigt ret.Lodahl wrote:Det første jeg ville gøre var at henlede hjemmesidens ejer til Folketingets beslutningsforslag b103 af 2007. Heraf fremgår det at offentlige institutioner og myndigheder har en forbandet pligt til at levere varen. Undskyld, men det irriterer mig grænseløst at vi skal bokse med den slags problemer.
download af excel regneark
Moderator: Lodahl
Har I prøvet, i første omgang tage en lokal Excel fil, højreklikke og vælge "Åbn med..." valgt "scalc.exe" og HUSK at markere "Brug altid dette program..."?
Det har virket for mig i visse situationer (har dog ikke haft problemet med calc).
Har i øvrigt set folk have problemer efter de har opdateret fra ældre OOo, da de har installeret den nye i en anden mappe... Hvilket har betydet at de (uden at vide det) stadig brugte quickstart fra den gamle version.
Så kontrollér at stien til "scalc.exe" passer med den nyeste I har installeret.
Standard er på XP "C:\Programmer\OpenOffice.org 3\program" på XP,
på Vista/7 x86 "C:\Program Files\OpenOffice.org 3\program"
og på Vista/7 x64 "C:\Program Files(x86)\OpenOffice.org 3\program".
Det har virket for mig i visse situationer (har dog ikke haft problemet med calc).
Har i øvrigt set folk have problemer efter de har opdateret fra ældre OOo, da de har installeret den nye i en anden mappe... Hvilket har betydet at de (uden at vide det) stadig brugte quickstart fra den gamle version.
Så kontrollér at stien til "scalc.exe" passer med den nyeste I har installeret.
Standard er på XP "C:\Programmer\OpenOffice.org 3\program" på XP,
på Vista/7 x86 "C:\Program Files\OpenOffice.org 3\program"
og på Vista/7 x64 "C:\Program Files(x86)\OpenOffice.org 3\program".
-
-
[LØST]
mjjzf wrote:Tak for de ord - du har fuldstændigt ret.Lodahl wrote:Det første jeg ville gøre var at henlede hjemmesidens ejer til Folketingets beslutningsforslag b103 af 2007. Heraf fremgår det at offentlige institutioner og myndigheder har en forbandet pligt til at levere varen. Undskyld, men det irriterer mig grænseløst at vi skal bokse med den slags problemer.
Hav en god dag 
Jens Palmqvist.

Jens Palmqvist.