Mistet arbejde ved lukning af writer

Brugerhjælp og support til tekstbehandling i LibreOffice Writer

Moderators: Lodahl, Ejnar

Post Reply
2801

Mistet arbejde ved lukning af writer

Post by 2801 »

Min kone har siddet hele dagen og arbejdet på en opgave, og da hun er færdig trykker hun på luk knappen på Writer, og da spørgsmålet om hun vil gemme dukker op kommer hun til at trykke på nej. Ups, hele arbejdet er væk. Er der nogen mulighed for at finde det mistede?
Forslag vil helt sikkert blive modtaget med kyshånd!
Erik
Ditlev

Post by Ditlev »

Der kan MÅSKE ligge noget i backup-biblioteket, men jeg er ikke sikker på det. Der ligger i hvert fald ikke noget hos mig, så jeg frygter, at programmet rydder op, når det lukkes ned. Prøv at se på
C:\Documents and Settings\"brugernavn"\Application Data\OpenOffice.org\3\user\backup Brugernavn skal lige erstattes med det, hun har brugt på maskinen. Måske kan man undelete noget fra det bibliotek, men den slags har jeg ikke gjort siden DOS-dagene.

Det er ikke nogen rar situation.
med venlig hilsen

Ditlev Petersen
2801

Post by 2801 »

Ja du har nok ret i at det ryder op efter sig. Og jeg glemte lige at nævne at det er på en Mac, og det er ret anderledes for en gammel Windows nørd at finde rundt i.
jensen10

Sikkerhedskopi/ backup af dokumenter

Post by jensen10 »

For en anden gangs skyld kan du delvis gardere dig ved at lave disse to indstillinger i OOo:

1. Funktioner > Indstillinger > Indlæs/ Gem. Her markeres i "Gem automatisk gendannelsesinformation" i X minutter.

2. >Funktioner > Indstillinger >Open Office.org > Stier. Vælg stien "Sikkerhedskopier", klik på rediger, og skriv den sti, hvor du vil gemme en sikkerhedskopier. Bedst hvis det er på en anden harddisk eller partition (drev) end oprindeligt. Så gemmer OOo altid en kopi af seneste dokument her.
Ditlev

Post by Ditlev »

Jeg har lavet et ændringsønske på den historie. For det burde kunne laves lidt bedre.
med venlig hilsen

Ditlev Petersen
Post Reply