Hej, -
Håber jeg kan få hjælp til dette irriterende problem.
Jeg er ved at lave en præsentation, hvor jeg har brug for at indsætte film. Det går fint med 8 af de 9 film, men uanset hvad jeg gør, indsættes den sidste som en lydfil, d.v.s. at ikonet er en højttaler og vises absolut ikke som film.
Jeg klikker på 'Indsæt film og lyd', vælger den pågældende film, og så kommer der et lydikon!
Filmene er alle i formatet mpg.
Hvad kan jeg gøre?
På forhånd tak!
Problem med indsætning af film i Impress
Moderators: Lodahl, Jesper Krogh
Codec?
Hej!
Det kan være fordi den sidste film er en anden type mpeg end de andre!
Kan du afspille filmen direkte på computeren?
Du kan evt. prøve at konvertere filen ved hjælp af Quick Media Converter eller lignende gratis programmer!
Held og lykke med det!
Det kan være fordi den sidste film er en anden type mpeg end de andre!
Kan du afspille filmen direkte på computeren?
Du kan evt. prøve at konvertere filen ved hjælp af Quick Media Converter eller lignende gratis programmer!

-
Problemer med indsætning af film i Impress
Hej,
Tusind tak for hurtigt svar med forslag til løsning af problemet.
Jeg forsøgte at følge dit råd om at konvertere filmen til AVI med det foreslåede Quick Media Converter, men det løste ikke problemet. Den indsatte AVI-film optrådte igen som et lydikon ligesom tidligere.
Så konverterede jeg filmen med SUPER fra erightsoft.com - igen til AVI-format, og nu lykkedes det!! Jeg aner ikke hvorfor, - men det er jo dejligt, når det virker!
Alle de indsatte film er iøvrigt ens i deres mpg-format, så det er fortsat mystisk, hvorfor de andre film virker, som de skal.... - og kun denne en film voldte vanskeligheder.
Tak for hjælpen!
Tusind tak for hurtigt svar med forslag til løsning af problemet.
Jeg forsøgte at følge dit råd om at konvertere filmen til AVI med det foreslåede Quick Media Converter, men det løste ikke problemet. Den indsatte AVI-film optrådte igen som et lydikon ligesom tidligere.
Så konverterede jeg filmen med SUPER fra erightsoft.com - igen til AVI-format, og nu lykkedes det!! Jeg aner ikke hvorfor, - men det er jo dejligt, når det virker!
Alle de indsatte film er iøvrigt ens i deres mpg-format, så det er fortsat mystisk, hvorfor de andre film virker, som de skal.... - og kun denne en film voldte vanskeligheder.
Tak for hjælpen!