fodnoter igen, igen

Brugerhjælp og support til tekstbehandling i LibreOffice Writer

Moderators: Lodahl, Ejnar

Post Reply
flemming chr. nielsen

fodnoter igen, igen

Post by flemming chr. nielsen »

Nu gik det lige så perfekt med at indsætte fodnoter sidst i et dokument:

.
.
.
13
14
15

16

17

Ja, se selv, hvad der sker. Hvorfor er der pludselig et mellemrum mellem fodnote 15 og fodnote 16 og igen mellem fodnote 16 og fodnote 17. Lige meget hvad jeg gør, kan jeg ikke få de mellemrum væk. Har nogen en idé om, hvad det er for en typografi/formatering, der pludselig føler, at den bør trænge sig på? Notenumrene 16 og 17 er også af en eller anden grund større end de foregående.

hilsen
Flemming
flemming chr. nielsen

Post by flemming chr. nielsen »

Slet ingen, der har bare en antydning af en mulig løsning? Jeg har prøvet stort set, hvad jeg kunne hitte på. Problemet ligger nok et sted i den mærkelige OpenOffice-konstruktion, hvor fodnoter kan anbringes sidst i dokumentet, så de ligner slutnoter.

Og så tør jeg slet ikke tænke på, hvordan et dokument ser ud, hvis det engang skal konverteres til Word. Jeg har stadig problemer med konvertering af alt andet end enkle tekstdokumenter uden noter. Og det er vel en af grundene til, at mange alligevel viger tilbage for at bruge OpenOffice.
Jens S

Post by Jens S »

Kunne du ikke oploade et eksempel, så andre kan se på det. Hvis du ikke ønsker din tekst vist til alle, kan du finde en makro under OpenOffice.org makroer - Gimmick - ChangeAllChars. Den ændrer alle tegn til X og x.

mvh
Jens
Deleet

Post by Deleet »

Umiddelbart gætter jeg på at det er fordi at du har ændret formatteringen af fodnoten fra fodnote til standard. Fodnoter bruger en mindre skrift og du siger at teksten er større i de to fodnoter. Det tyder på at du måske blot har CTRL+V noget ind, da man således ændrer det til standard. Det har jeg gjort mange gange. Mellemrummet kunne skyldes at din standard er indstillet til 1.5 eller 2.0 linjeafstand.
Post Reply