Hjælp søges til dette

Brugerhjælp og support til regneark i LibreOffice Calc

Moderator: Lodahl

Post Reply
Gusbaby

Hjælp søges til dette

Post by Gusbaby »

jeg har et regneark 6 kolonner med hver sin overskrift, hver kolonne kan give 0.
hvis en af dem giver 0 vil jeg gerne have den flytter automatisk kolonnens overskrift om på et andet ark i en celle.

Hvordan gøres dette kan nogle hjælpe???????
Tonny Bisgaard
Jens S

Post by Jens S »

Hvis du mener at når en spiller (=overskrift i kolonnen) har opnået ned til 0 points, skal navnet skjules og vises som overskrift i en kolonne på ark2, kan du bruge en betinget formatering ved at gøre tekstfarven hvid og sætte celle B1 betingelse 1 som:
Formlen er - 180-SUM(Ark1.B2:B10)=0 'brug dit eget område og hvis du tæller ned fra 501, skal du skrive 501 i stedet for 180
Celletypografi - Hvid

I ark2 celle B1 skriver du: = ark1.B1
Betinget formatering for denne celle:
Formlen er - 180-SUM(Ark1.B2:B10)=0
Celletypografi - Standard
Alm. format med hvid skriftfarve (når betingelsen indtræffer, overtrumfer betinget formatering den alm. formatering og teksten vises)

Hvis du derimod mener at når en spiller i en kolonne har 0, skal navnet navnet opføres i første kolonne på ark2 , og den næste der får 0, skal i anden kolonne på ark2 o.s.f. - så skal der bruges makro, men det bliver let for kompliceret for alm. brugere.

Kender du gratisprogrammet Dartpro http://www.rusys.nl/dartpro/ . Den kan måske det du forsøger at løse med et regneark. Jeg kan også se at der findes flere betalings-regneark for dart på nettet.

mvh
Jens
Gusbaby

Re: Hjælp søges til dette

Post by Gusbaby »

Gusbaby wrote:jeg har et regneark 6 kolonner med hver sin overskrift, hver kolonne kan give 0.
hvis en af dem giver 0 vil jeg gerne have den flytter automatisk kolonnens overskrift om på et andet ark i en celle.

Hvordan gøres dette kan nogle hjælpe???????
Jeg mener hvis spiller 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6
har 6 forskellige navne, lad os sige spiller 2 når først 0 skal navnet automatisk overføres til et felt på ark 2 og så skal den ark komme up på skærmen. Hvor der så står:. vinder Kurt
Tonny Bisgaard
Jens S

Post by Jens S »

Post Reply