makro elle hvad HJÆLP
Moderator: Lodahl
makro elle hvad HJÆLP
jeg har en tabel hvor jeg ind taster eks 100 og der må maks indtastes 180. tekst farve er gul.Hvis jeg indtaster 181 eller der over vil jeg gerne have teksten bliver rød. hvordan gør jeg det?
Tonny Bisgaard
Anvend betinget formatering.
Hvis du har en værdi i f.eks. A2, skal du markere cellen, og så gå op i menuen Formater - Betinget formatering.
Betingelse 1 sættes til:
Celleværdi er - større end - 180
Celletypografi : her vælger du ny typografi
Ret navnet Unavngivet1 til Rød, og vælg så fanen Skrifteffekter. Her ændrer du skriftfarven til Rød - afslut med OK, og er tilbage til Betinget formatering, som også afsluttes med OK.
Du har stadig markeret celle A2, gå op og klik på ikon: Formatpensel og mal resten af din tabel med denne formatering.
mvh
Jens
Hvis du har en værdi i f.eks. A2, skal du markere cellen, og så gå op i menuen Formater - Betinget formatering.
Betingelse 1 sættes til:
Celleværdi er - større end - 180
Celletypografi : her vælger du ny typografi
Ret navnet Unavngivet1 til Rød, og vælg så fanen Skrifteffekter. Her ændrer du skriftfarven til Rød - afslut med OK, og er tilbage til Betinget formatering, som også afsluttes med OK.
Du har stadig markeret celle A2, gå op og klik på ikon: Formatpensel og mal resten af din tabel med denne formatering.
mvh
Jens
Re: makro elle hvad HJÆLP
Gusbaby wrote:jeg har en tabel hvor jeg ind taster eks 100 og der må maks indtastes 180. tekst farve er gul.Hvis jeg indtaster 181 eller der over vil jeg gerne have teksten bliver rød. hvordan gør jeg det?
Takker det virkede
Tonny Bisgaard
Re: makro elle hvad HJÆLP
Gusbaby wrote:jeg har en tabel hvor jeg ind taster eks 100 og der må maks indtastes 180. tekst farve er gul.Hvis jeg indtaster 181 eller der over vil jeg gerne have teksten bliver rød. hvordan gør jeg det?
Hvorfor virker det ikke med
hvis det giv 0 virker det ikke. kan du hjælpe med det?
Tonny Bisgaard
Mener du, at hvis der står 0 i en celle, skal 0 også farves rød.hvis det giv 0 virker det ikke.
OK, marker en celle og vælg betinget formatering, sæt en hak ved 2. betingelse og vælg:
Celleværdi er - lig med - 0
Celletypografi - Rød
Og brug så formatpensel for at tilføje denne formatering til resten af tabellen.
Hvis du mener noget andet, så skriv igen.
mvh
Jens
Jamen du kan jo det der.Jens S wrote:Mener du, at hvis der står 0 i en celle, skal 0 også farves rød.hvis det giv 0 virker det ikke.
OK, marker en celle og vælg betinget formatering, sæt en hak ved 2. betingelse og vælg:
Celleværdi er - lig med - 0
Celletypografi - Rød
Og brug så formatpensel for at tilføje denne formatering til resten af tabellen.
Hvis du mener noget andet, så skriv igen.
mvh
Jens
takker.
Tror jeg er ved at fatte det nu. Jeg er ved at lave en Lukke program til Dart. Syntes den bliver ret sejt.
Tonny Bisgaard