Hvordan printer man en (filtreret) tabel?
Det undrer mig, at der ikke er noget menupunkt til dette; det er der (kun) for fomularer og rapporter. Så kan jeg "bare" lave en rapport? Tjah, jeg har stor erfaring i MS Access, men det er endnu ikke lykkedes mig at få OOo-rapporter til at makke ret.
Sveinir
Hvordan printer man en tabel?
Moderator: Lodahl
Svaret hjalp mig på vej. Men jeg havde skrevet "filtreret" i parentes, som det var underordnet. Det var det ikke. Hvis man kopierer en filtreret tabel, er det altid alle posterne i tabellen, der bliver kopieret. Man er nødt til at lave en forespørgsel.
Til gengæld kan man kopiere forespørgselens data lettere end Jens S skriver: man lukker forespørgselen og højreklikker på navnet og vælger kopiér (eller: markerer navnet og trykker Ctrl+c). Så kan man indsætte de udvalgte data f.eks. ved at trykke Ctrl+v i OOo Writer eller MS Word eller et andet tekstbehandlingsprogram (jeg har kun prøvet det i OOo ver. 3.2).
Sveinir
Til gengæld kan man kopiere forespørgselens data lettere end Jens S skriver: man lukker forespørgselen og højreklikker på navnet og vælger kopiér (eller: markerer navnet og trykker Ctrl+c). Så kan man indsætte de udvalgte data f.eks. ved at trykke Ctrl+v i OOo Writer eller MS Word eller et andet tekstbehandlingsprogram (jeg har kun prøvet det i OOo ver. 3.2).
Sveinir