Hej,
Jeg har en del Open Office dokumenter (den version, der hører til Ubuntu 9.0), som jeg ikke længere kan åbne. Når jeg trykker på dem, sker der enten ingenting - eller også åbnes dokumentet som nyt og blankt, med titlen 'unavngiven'.
Når jeg trykker på dokumenterne inde i mappen, fremgår det dog, at de stadig registreres som værende 'fyldt med noget' (76,0 KB, 71,4 KB, etc.)
Jeg har forsøgt at sende dokumenterne til mig selv per mail. De dokumenter, der ikke er problemer med, kan enten downloades eller åbnes som google dokument (jeg har gmail). Men de dokumenter, der er problemer med, kan kun downloades - og stadig ikke åbnes.
Er der nogle af jer, der har oplevet noget af det samme? Og måske kan nogle tricks, så jeg kan få åbnet dokumenterne igen? Det ville betyde utroligt meget for mig, hvis dokumenterne kan reddes, da de er en del af mit speciale.
På forhånd mange tak for hjælpen.
Kan ikke åbne egne Open Office dokumenter [løst]
Kan ikke åbne egne Open Office dokumenter [løst]
Last edited by Cheshire on 8. Mar 2010 11:03, edited 1 time in total.
Tilføjelse ...
... Jeg skrev i ovenstående indlæg, at dokumenter, som jeg sender til mig selv, kun kan downloades. Det er ikke helt rigtigt: Når jeg trykker på dem, står der, at filen er en BIN fil, og jeg får tilbuddet om at gemme filen - men ikke åbne den.
Ved I, om der er en mulighed for, at jeg kan ændre BIN-filerne, så de kan åbnes som alle andre dokumenter?
Ved I, om der er en mulighed for, at jeg kan ændre BIN-filerne, så de kan åbnes som alle andre dokumenter?
Hej
Jeg ville starte med om der var noget reelt indhold tilbage i dine filer. Åbn Filhåndtering i Ubuntu, find en af de defekte filer, højreklik på den og vælg 'Åbn med Arkivhåndtering' . Find den fil der hedder content.xml og åbn den med gedit. Filen starter med en mængde formateringsoplysninger og selve teksten finder du i slutningen (kopier evt. teksten ud til et nyt dokument).
Fejlen kan udmærket ligge i en misfortolket formatering.
Hvis du modtager en fil som vedhæftet, skal du altid gemme den først og så derefter åbne den normalt fra den mappe du benytter.
mvh
Jens
Jeg ville starte med om der var noget reelt indhold tilbage i dine filer. Åbn Filhåndtering i Ubuntu, find en af de defekte filer, højreklik på den og vælg 'Åbn med Arkivhåndtering' . Find den fil der hedder content.xml og åbn den med gedit. Filen starter med en mængde formateringsoplysninger og selve teksten finder du i slutningen (kopier evt. teksten ud til et nyt dokument).
Fejlen kan udmærket ligge i en misfortolket formatering.
Hvis du modtager en fil som vedhæftet, skal du altid gemme den først og så derefter åbne den normalt fra den mappe du benytter.
mvh
Jens
Problemet løst
Hej Jens S,
Mange tak for dit hurtige svar.
Det har nu vist sig, at alle problemerne skyldtes, at jeg ganske enkelt havde slettet dokumenternes endelse, dvs. '.odt', så jeg beklager de lange, paniske indlæg, der viste sig at bunde i en meget lille bagatel.
Endnu en gang mange tak for dit svar.
Mange tak for dit hurtige svar.
Det har nu vist sig, at alle problemerne skyldtes, at jeg ganske enkelt havde slettet dokumenternes endelse, dvs. '.odt', så jeg beklager de lange, paniske indlæg, der viste sig at bunde i en meget lille bagatel.
Endnu en gang mange tak for dit svar.