Rød/Sort

Brugerhjælp og support til regneark i LibreOffice Calc

Moderator: Lodahl

Henning Madsen

Post by Henning Madsen »

PKO wrote:Hej,

Hvis du ikke selv vil forsøge at gøre en indsats er det svært at hjælpe dig. Jeg har beskrevet dig, hvordan du kan tilføje to ikoner til din menu for rød og sort samt fremsendt et billede (godt nok med engelsk), hvor du kan se, hvordan det ser ud. du skal bare gå til de samme steder i din danske version.

Du efterspørger en funktion som ikke FINDES standard i OpenOffice med lidt højreklik etc.

Jeg vil råde dig til at lave det ved at finde ikonet for at farve teksten og trække paletten lidt fra ikonet, og du har adgang til alle farver hele tiden!
Hej PKO
Jeg føler jeg har lagt beslag på dig fuldtime men jeg er glad for din tolmodighed.

Jeg har fra dig modtaget en fil red-black.png(115KB) den har jeg gemt på mit drev H. Det må være de to makroer du har lavet Farver Rød og Sort.
Filen må jo på en eller anden måde implanteres i OO0. Hvis der er noget i
OOo der skal indstelles kan vi så ikke gøre det først.
Hilsen Henning.
Henning Madsen

Post by Henning Madsen »

PKO wrote:Hej,

Hvis du ikke selv vil forsøge at gøre en indsats er det svært at hjælpe dig. Jeg har beskrevet dig, hvordan du kan tilføje to ikoner til din menu for rød og sort samt fremsendt et billede (godt nok med engelsk), hvor du kan se, hvordan det ser ud. du skal bare gå til de samme steder i din danske version.

Du efterspørger en funktion som ikke FINDES standard i OpenOffice med lidt højreklik etc.

Jeg vil råde dig til at lave det ved at finde ikonet for at farve teksten og trække paletten lidt fra ikonet, og du har adgang til alle farver hele tiden!
Hej PKO
Jeg føler at jeg burde ansette dig fuldtime, men er glad for din tolmodighed.
Kan vi starte forfra ??
Jeg har modtaget filen red-black.png(115) og gemt den i drev H. Det må være den makro du har lavet En til rød farve og en til sort På en eller anden måde må den fil kopieres ti OOo
Er der nogle opsætninger i OOo der skal ændres???
kan vi så ikke starte med dem ??
M.V.h. Henning.
PKO

Post by PKO »

En png-fil er IKKE en makro. Det er et billede, som viser, hvordan du skal tilføje makroer til dit panel/menu og ikke andet.

Det er bare for at give et billede til denne forklaring og ikke andet!
Du trykker på ikonet med pil ned ad.
Tilpas værktøjslinjen.
Vælg knappen for tilføj
I kategori finder du nederst OpenOffice.org makroer
Du trykker for pil ned og du kan se dit regneark 'Regnskab'
Åbn standard -> markering og derefter tilføjer du 'red' og 'black', og de bør fremkomme på dit panel/menu.
Post Reply