Vi overvejer at udskifte vores WordPerfect 11 med OO, men bliver stoppet af en enkelt lille men (for chefen) vital funktion.
I WP har jeg lavet en enkelt knap på værktøjsbjælken, der kører en makro, som skifter til det rigtige papirformat, rigtige font, rigtige fontstørrelse, ændrer margener, går seks linier ned og tilføjer noget fast tekst
Jeg har ikke noget problem med at fremstille selve skabelonen, men kan ikke få løst problemet med at binde denne skabelon til en enkelt knap.
Hver gang jeg forsøger at optage en makro, når jeg kun til det billede hvor jeg kan vælge skabelonen. Når jeg klikker på den, åbnes et nyt dokument og det optager makroen ikke........
Hjælp! - chefen går aldrig med til en udskiftning, hvis han ikke har en enkelt knap til hentning af brevpapirs-skabelon.
Hent skabelon med tryk på en enkelt knap
Re: Hent skabelon med tryk på en enkelt knap
Jeg tror, at du er nødt til at skrive makroen selv.
Her er den, som jeg selv bruger:
Hvis chefen absolut skal have en knap at klikke på, kan du lave en ny værktøjsline, hvori indsættes en kommando, som kører makroen.
Her er den, som jeg selv bruger:
Code: Select all
Sub Nyt_Brev
Dim oDoc As Object
Dim url As String
Dim FileProperties(0) As New com.sun.star.beans.PropertyValue
FileProperties(0).Name = "MacroExecutionMode"
FileProperties(0).Value = 2
url = "file:///sti/til/skabeloner/brevskabelon .ott"
oDoc = StarDesktop.LoadComponentFromURL( url, "_blank", 0, FileProperties() )
End Sub
Hvis chefen absolut skal have en knap at klikke på, kan du lave en ny værktøjsline, hvori indsættes en kommando, som kører makroen.
lubuntu 14.04 LibreOffice 4.1.6.2
Kan det ikke gøres med en skrivebordsgenvej, som åbner et dokument udfra en bestemt skabelon? Jeg ved ikke, om det er en af dem, der lukker programmet efter at have skrevet et dokument.
Lidt om at binde en knap til en makro i denne artikel - og makroen kan laves med makrooptageren.
Lidt om at binde en knap til en makro i denne artikel - og makroen kan laves med makrooptageren.