Digital Signatur

Åben debat samt brugerhjælp og support til LibreOffice generelt og oooforum.dk

Moderator: Lodahl

Post Reply
Slente

Digital Signatur

Post by Slente »

Hvorfor kan jeg ikke se DigitalSignatur i OOO. Jeg klikker på Filer-Digital Signatur, og ruden er blank. Jeg klikker så på tilføj, og ruden er stadig blank. Jeg har Digital Signatur installeret i Firefox og Thunderbird, og kører Win7 64bit.
Torben Slente
Jørgen Rasmussen

Digital Signatur

Post by Jørgen Rasmussen »

Hej Torben Slente

Der findes en vejledning der hedder Digital Signatur med OpenOffice.org. Den kan hentes fra denne side: http://da.openoffice.org/about-documentation.html.
Det kan være den kan hjælpe dig.
Hilsen JR
Slente

Post by Slente »

Hej Jørgen
Det var lige det der manglede. Jeg installerede Digital Signatur i IE, og så virkede det.
Torben Slente
Jens S

Post by Jens S »

Hej
Jeg tror jeg har fundet en anden måde at installere digital signatur i OpenOffice.org.

1. Undersøg om du blandt dine dokumenter har en fil med endelsen *.pkcs12 - det er en backup af signaturen. Hvis du ikke har det, går du til Firefox-Funktioner-Indstillinger-Avanceret-Vis certifikater-Dine certifikater og laver backup (og du får en *.pkcs12 fil)

2. Åbn Internet Explorer og brug *. pkcs12 filen til at installere digital signatur her.

3. Lav en backup af signaturen i IE, brug bare standard indstillinger og du vil få en fil med endelsen *.cer. Normalt placeret i dokument-mappen.

4. Gå så til OpenOffice - Filer - Digital signatur og nu skulle den kunne finde *.cer - filen - Accepter og det skulle nu være i orden.

mvh
Jens
Slente

Post by Slente »

Hej Jens
Jeg brugte kun de to første trin af dit indlæg, så virkede det.Jeg lavede en backup fra Firefox, som jeg installerede i IE, og vupti så var den der.
Torben Slente
Post Reply