Nyt datafelt i Indstillinger

Skriv et indlæg her, hvis du tror du har fundet en fejl i LibreOffice, eller hvis du har forslag til rettelser i den danske oversættelse.

Moderator: Lodahl

Post Reply
Ditlev

Nyt datafelt i Indstillinger

Post by Ditlev »

Jeg bor på landet. Dvs. jeg har et postnummer, et postdistrikt (hos OO kaldet By) og en landsby. Når jeg skriver min postadresse, benytter jeg normalt ikke landsbynavnet. Men når jeg skal datere et brev, så gør jeg det:

Termestrup. d. 25. februar 2010

Landsbynavnet er nødt til at være hardcoded, da der ikke er noget datafelt i Indstillinger at gemme det i. Med mindre jeg på mest svinske vis anbragte det i Titel eller andet, jeg alligevel ikke bruger. Er vi ikke en hel del, der bor på landet?

Så et ændringsønske til fremtidige versioner er, at der kommer et sådant felt. Nogle mennesker vil også savne plads til navnet på deres gård, det kan faktisk selv Cpr understøtte og har kunnet det i mere end 15 år. (Det var en kendt godsejer, der gennemtvang det.)
med venlig hilsen

Ditlev Petersen
jensen10

Post by jensen10 »

Hvis du ikke skriver med udlandet, kunne du evt. bruge Land/Region i stedet.
Ditlev

Post by Ditlev »

Da jeg var ansat ved Kommunedata, var der en særlig "feature" i Det Røde System, der blev aktiveret, hvis man tastede "Q" i et bestemt felt, der egentlig var beregnet til noget helt andet. Den var så beskidt, at den kun blev omtalt hviskende i krogene.

At bruge et felt til noget helt andet, end det var tiltænkt, er næsten altid noget griseri, som måske hævner sig en skønne dag.

Det kan i øvrigt næppe kun være i Danmark, at problemet kan forekomme. Så det burde vel gives videre til "rette vedkommende" i udlandet, så det engang måske kom med for alle, uanset om man boede på Djursland eller i Baluchistan. Hvor giver man den slags ændringsønsker videre? Det er både "landslby" og "lokalitet" (gården hvis man har en sådan), der bør med her.
med venlig hilsen

Ditlev Petersen
Post Reply